Update SQL werkt niet

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Pagina: « vorige 1 2

Sander HTC

Sander HTC

22/09/2014 18:01:14
Quote Anchor link
- Aar - op 22/09/2014 17:55:41:
Die gegevens die je invoert als waarde zullen elk een eigen entiteit hebben, kleur bijv.
Waarom sla je die waardes dan niet op per record, in een kleuren tabel (of een 'waardes'-tabel).

Dan kan je zo onbeperkt veel records aanmaken voor de waardes, en deze koppelen aan de userID's.

Voordelen: Het is overzichtelijker, je hoeft de queries in je applicatie niet steeds aan te passen als er een nieuwe waarde bij moet komen.

Ik weet niet wat jij onder een databank verstaat, maar het gaat in dit geval om 1 database, met daarin drie tabellen:
- users
- kleuren (of waardes)
- kleuren_users / waardes_users

De tabel kleuren_users worden dan wel groot, maar dat maakt voor MySQL niet uit. Een paar integertjes met cijfertjes is echt niet zo veel, en MySQL kan heel veel slikken en opslaan.


Sorry ik bedoelde tabellen ipv databanken.

Maar ik ga me erin verdiepen.
 
PHP hulp

PHP hulp

28/03/2024 11:35:06
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

22/09/2014 18:07:03
Quote Anchor link
Je krijgt juist niet een hoop tabellen. maar een hoop records, wat juist goed is.
Met een simpele select-query kan je alle waardes (ook al zijn de aantallen per gebruiker niet gelijk) op je beeldscherm tonen.
 

Pagina: « vorige 1 2



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.