Validatie gevruikers

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Back end developer Digital agency

Functie Heb jij altijd al eens bij een bedrijf willen werken waar jij géén nummertje bent, die alleen maar uitvoerend werk doet? Dan zou je hier perfect passen! Tuurlijk, je werkt aan projecten voor grote of kleine bedrijven… Het enige verschil hier is, jouw mening telt hier écht. Jouw inbreng wordt gewaardeerd, serieus genomen en gebruikt. En vergeet niet, je werkt niet alleen aan deze projecten. Er werken in totaal ruim 20 developers en designers, onderverdeeld over 3 development teams. Voornamelijk bestaande uit Medior en Senior developers, die samen voor een inspirerende en ambitieuze omgeving zorgen. Hun visie is namelijk

Bekijk vacature »

WordPress & Azure Developer

Dit ga je doen Zowel front- als back-end development aan de online website omgeving; Het up-to-date houden van alle WordPress-sites; Koppelingen maken tussen applicaties; Meedenken en adviseren over verbeteringen; Development door middel van WordPress, Javascript, HTML en CSS; Werken binnen Scrum/Agile team. Hier ga je werken Voor een grote overheidsinstelling in Den Haag zijn wij opzoek naar een WordPress developer, met kennis en ervaring op het gebied van Azure. De organisatie zit in een grote transitie waarbij de gehele website/online omgeving vernieuwd zal gaan worden. Binnen dit Scrum/Agile team ben je verantwoordelijk voor deze grote migratie/ombouw van de omgeving. De

Bekijk vacature »

Senior .NET developer

Functie As a Senior .NET developer you will work in our Research & development team. Our team consists of 17 colleagues! We are currently busy setting up a completely new architecture for a new product. We use VS2022 and .NET 6.0 for our new product. Your function is therefore mainly backend oriented. Since we develop measuring equipment for the chemical industry, it is also very important to develop high-quality software for its control. You are also responsible for designing, implementing and testing new features. For this position its also very important to ensure future-proof and sustainable architecture. Eisen - A

Bekijk vacature »

Back end developer Python, PHP

Functie Jij als full stack ontwikkelaar zult komen te werken samen met 1 PHP ontwikkelaar een PO en een flexibele schil aan ontwikkelaars . Samen ga je ervoor zorgen dat de huidige producten doorontwikkeld worden. De marketplace is geschreven in PHP Laravel en in de front end React. De roostersoftware is ontwikkeld in Python in combinatie met React in de front end. Jij zult voornamelijk (lees 75%) werken aan de roostersoftware. Momenteel ligt de uitdaging in het feit dat de roostersoftware breder schaalbaar moet worden zodat het voor meerdere flexwerkers ingezet kan worden. Verder willen ze financiële koppelingen gaan maken

Bekijk vacature »

Oracle APEX developer

Wat je gaat doen: Als Oracle APEX ontwikkelaar bij DPA werk je samen met collega’s aan de meest interessante opdrachten. Je zult je ervaring met SQL, PL/SQL, JavaScript, HTML en CSS inzetten om wensen van opdrachtgevers te vertalen naar technische oplossingen. Je werk is heel afwisselend, omdat DPA zich niet beperkt tot een specifieke branche. Zo ben je de ene keer bezig binnen de zorgsector, de andere keer is dit bij de overheid. Wat we vragen: Klinkt goed? Voor deze functie breng je het volgende mee: Je hebt een hbo- of universitaire opleiding afgerond Je hebt 2 tot 5 jaar

Bekijk vacature »

Software Developer PHP

Functie omschrijving We are looking for a dutch native speaker Voor een opdrachtgever in de regio van Geldrop ben ik op zoek naar een Software Developer PHP. Jij krijgt een rol met veel verantwoordelijkheid in een groeiende organisatie. In deze functie werkt je voornamelijk remote en op een vast moment kom je met het team samen, om samen te werken en nieuwe doelen te bepalen. Wat ga je doen? Je wordt verantwoordelijk voor de interne applicatie; Je zorgt voor de doorontwikkeling van de applicatie: zowel back-end, front-end; De basis van het werk betreft front-end technieken; Periodiek bepaal je samen met

Bekijk vacature »

Robot Programmeur

In het kort Drie redenen waarom deze vacature uniek is! Programmeren van zelflerende robots Werken op kantoor en testen in de bedrijfshal Je krijgt verantwoordelijkheid, vrijheid en je mag werken naar eigen inzicht De organisatie Hier ga je aan de slag Een bedrijf dat innovatieve robottoepassingen ontwerpt en bouwt voor onder andere de staal industrie, energie- bouw- en agrarische sector. De robots die vaak in combinatie met diverse randapparatuur geleverd worden vormen een totaaloplossing voor de klant. Dit zijn klanten over de hele wereld, van België en Duitsland tot China, India, maar ook in Nederland. Projecten waar momenteel aan wordt

Bekijk vacature »

Traineeship Full Stack Java developer

Dit ga je doen Start jij op 7 augustus bij de Experis Academy dan kickstart jij jouw IT-carrière! We leiden je op tot een gewilde Full Stack Java Developer met alle kennis en vaardigheden die nodig zijn om de arbeidsmarkt te betreden. Wat kun je verwachten, hoe zit een dag in het leven van een Trainee eruit? Periode 1 Als Full Stack Java Developer Trainee volg je vanuit huis een op maat gemaakte onlinetraining die in het Engels wordt gegeven. De tijd die je kwijt bent aan het volgen van de training kun je vergelijken met een fulltime werkweek. In

Bekijk vacature »

Front end developer Zorgplatform

Functie Jij als Front end ontwikkelen zult komen te werken samen met 1 PHP ontwikkelaar, 1 Python developer en een flexibele schil aan ontwikkelaars . Samen ga je ervoor zorgen dat de huidige producten doorontwikkeld worden. De Marketplace is geschreven in PHP Laravel en in de front end React. De roostersoftware is ontwikkeld in Python in combinatie met React in de front end. Jij zult als Front ender dus voornamelijk bezig zijn met het verbeteren van onze interfaces op onze verschillende producten. Momenteel ligt de uitdaging in het feit dat de roostersoftware breder schaalbaar moet worden zodat het voor meerdere

Bekijk vacature »

Front-end developer (medior/senior)

Functie Het team bestaat uit een architect, fullstack developers, app developers, de product owner en projectmanager. Eenieder draagt vanuit zijn discipline bij aan een complete oplossing voor de klant. Uiteraard zul je hierin nauw samenwerken met je collega’s. Jij wordt verantwoordelijk voor de front-end implementatie en fungeert als lead op dit gebied binnen het team. Je kunt helder formuleren, ideeën uitdragen en overbrengen aan je collega’s. Qua technische stack is het vooral van belang dat je ervaren bent met Angular, HTML5, CSS en TypeScript. Verder is ervaring in NgRx, Bootstrap, BEM en Cypress een pré, evenals affiniteit met UX/UI Design!

Bekijk vacature »

.Net developer

Sogeti is een organisatie met een goede werksfeer en zo min mogelijk hiërarchische verhoudingen. Ga je bij ons als .Net Developer aan de slag? Dan werk je dagelijks met collega’s aan de mooiste IT-projecten. Deze snelgroeiende groep collega’s krijgt energie van hun vak en dat merk je op de werkvloer. Natuurlijk krijg jij de mogelijkheid je te certificeren. We organiseren regelmatig technische Meet-ups en doen we veel aan kennisdeling. Mede hierdoor zij wij dit jaar Microsoft Partner of the year geworden. Sogetisten staan klaar voor elkaar, hebben lol met elkaar en daarmee behalen we de mooiste resultaten! Werken bij Sogeti

Bekijk vacature »

Oracle APEX developer

Wat je gaat doen: Als Oracle APEX ontwikkelaar bij DPA werk je samen met collega’s aan de meest interessante opdrachten. Je zult je ervaring met SQL, PL/SQL, JavaScript, HTML en CSS inzetten om wensen van opdrachtgevers te vertalen naar technische oplossingen. Je werk is heel afwisselend, omdat DPA zich niet beperkt tot een specifieke branche. Zo ben je de ene keer bezig binnen de zorgsector, de andere keer is dit bij de overheid. Wat we vragen: Klinkt goed? Voor deze functie breng je het volgende mee: Je hebt een hbo- of universitaire opleiding afgerond Je hebt 2 tot 5 jaar

Bekijk vacature »

Front-end Angular developer

Functie In jouw rol als Front-End developer werk je samen met de backend developers om middels tweewekelijkse sprints het platform naar een hoger niveau te tillen. Hiernaast heb je affiniteit met data en werk je graag samen met het team om de gegevensintegriteit en -beveiliging te waarborgen, om ervoor te zorgen dat de gebruiker wereldwijd de beste SaaS-services heeft. Deze organisatie heeft meer dan 100 mensen in dienst, waarvan er 45 in Nederland werken. Het ontwikkelteam bestaat uit 10 mensen en is verdeeld in 2 scrumteams. Het eerste team bestaat uit Java en Scala ontwikkelaars. Het tweede team, waar jij

Bekijk vacature »

Junior Software Developer (HBO / WO)

Functie omschrijving Voor een leuke opdrachtgever zijn wij op zoek naar een Junior Software Developer! Sta jij aan het begin van je carrière en heb je net je HBO of WO-diploma in de richting van ICT of Techniek mogen ontvangen? En heb jij grote affiniteit met software development? Dan hebben wij bij Jelling IT Professionals de perfecte opdrachtgever in de omgeving van Hoofddorp. Binnen deze functie vervul je een onsite learning programma waarbij je aan de slag gaat met PHP en Laravel. Hierbij ben je voornamelijk werkzaam op verschillende klantlocaties en is het jouw taak om hun wensen en eisen

Bekijk vacature »

Leidinggevend Full Stack Developer

Hé jij, nieuwe Pinkcuber! Ga aan de slag bij Pinkcube, online leverancier van promotieartikelen! Een innovatieve organisatie waar extra stappen zetten voor klanten de normaalste zaak van de wereld is. Ambitieus zijn we ook. ‘Naoberschap’ staat bij Pinkcube hoog in het vaandel; we helpen elkaar en iedereen is welkom. Pinkcube is Great Place to Work Certified, erkend leerbedrijf, maatschappelijk betrokken partner van stichting Present en partner van CliniClowns. En misschien wel jouw nieuwe werkgever. Wij zoeken namelijk een enthousiaste: Leidinggevend Full Stack Developer (40 uur, medior/senior) Ben jij klaar om baanbrekende ideeën tot leven te brengen en deel uit te

Bekijk vacature »
Luc Gomes

Luc Gomes

29/08/2014 15:33:25
Quote Anchor link
Hallo,

In mijn loginscript zit de mogelijkheid om user levels te difineren.
Nu wil ik dat iedereen met de juiste rechten toegang krijgt vanaf het laagste niveau.

Dus b.v. isMember is mijn laagste gebruikers niveau en isAdmin het hoogste.
De Admin moet nu ook een lager account hebben om de Member pagina's te kunnen zien, en dat wil ik niet.
Ik dacht dat met IF en OR te kunnen oplossen maar tot opheden zonder succes.

Dit is wat ik heb:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
<?
if (!$session->isAdmin) || (!$session->isMember()) {
   header("Location: ../secure/main.php");
   }

else{
}

?>


Kan iemand mij hier mee helpen?

Alvast bedankt.
Gewijzigd op 29/08/2014 15:33:43 door Luc Gomes
 
PHP hulp

PHP hulp

20/04/2024 18:37:28
 
- SanThe -

- SanThe -

29/08/2014 15:40:18
Quote Anchor link
Wat is de bedoeling?
Als admin true is of member true, moet dat dan naar de else?
Zo ja, dan moet de || een && zijn.

Toevoeging op 29/08/2014 15:42:15:

En je () kloppen niet in de if().
Je hebt nu if(...) en dan een losse || erachter die niet bij de if() hoort.
 
Luc Gomes

Luc Gomes

29/08/2014 15:51:55
Quote Anchor link
Ja dat klopt zowel met admin als met member rechten moet je de betreffende pagina kunnen openen.

Met het onderstaande kan ik als member de pagina openen maar als admin niet?
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
<?
if ((!$session->isAdmin && !$session->isMember())) {
   header("Location: ../secure/main.php");
   }

else{
}

?>
Gewijzigd op 29/08/2014 15:52:30 door Luc Gomes
 
- SanThe -

- SanThe -

29/08/2014 16:03:47
Quote Anchor link
Je wilt naar de header?

Is het dan niet gewoon zo?
if($session->isAdmin or $session->isMember())
 
Luc Gomes

Luc Gomes

29/08/2014 16:12:33
Quote Anchor link
ik wil juist niet naar de header '!'
 
- SanThe -

- SanThe -

29/08/2014 16:17:13
Quote Anchor link
if(!($session->isAdmin or $session->isMember()))
 
E vH

E vH

29/08/2014 16:18:36
Quote Anchor link
Het word een rommeltje...

Ik zie het volgende:
$session->isAdmin
$session->isMember()

2 verschillende dingen?

Wat zit er in $session->xxxx ?

Je wilt niet naar de header? dan is oplossing van SanThe correct...
 
- SanThe -

- SanThe -

29/08/2014 16:21:00
Quote Anchor link
Elmar vH op 29/08/2014 16:18:36:
$session->isAdmin
$session->isMember()


Dit vind ik ook vreemd.
 
Luc Gomes

Luc Gomes

29/08/2014 16:50:07
Quote Anchor link
Gebruikers kunnen of Admin zijn of Member en ik wil ze graag beide toegang verlenen.
Dat is kortweg de bedoeling, en zo heb ik nog 3 levels waar verschillende gebruikers verschillende "rechten"
hebben.
Dus isAdmin is het hoogste niveau
en isMember het laagste (gevalideerde) niveau

Maar nu kan ik wanneer ik ben ingelogd als Admin niet op de pagina waar de rechten voor Member zijn ingesteld.

Beetje krom onder woorden gebracht maar in de kern wel zoals ik het graag zou willen zien werken.
 
E vH

E vH

29/08/2014 17:03:37
Quote Anchor link
Luc,

Moet isAdmin niet isAdmin() zijn ?
of isMember() , isMember zijn?
Gewijzigd op 29/08/2014 17:04:13 door E vH
 
Obelix Idefix

Obelix Idefix

29/08/2014 17:15:22
Quote Anchor link
Kennelijk bepaal je ergens dat een admin niet op de pagina van member kan/mag komen.
Hoe / op welke wijze heb je dan de bevoegdheden van een gebruiker (member, admin, ....) vastgelegd?
 
Luc Gomes

Luc Gomes

29/08/2014 17:33:29
Quote Anchor link
Dat een admin niet op de pagina mag komen word hier bepaald:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
<?php

include("../secure/include/session.php");
  
if(!$session->isMember()) {
   header("Location: ../secure/main.php");
   }

else{
}


?>


En in session.php staan de defenities:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
<?
   function isAdmin(){
      return ($this->userlevel == ADMIN_LEVEL ||
              $this->username  == ADMIN_NAME);
   }
  

   function
isMember(){
return ($this->userlevel == MEMBER_LEVEL ||
              $this->username  == MEMBER_NAME);
   }

?>

session.php is natuurlijk veel groter maar hier gaat het om.

hopelijk is dat een antwoord op je vraag?
Gewijzigd op 29/08/2014 17:34:46 door Luc Gomes
 
E vH

E vH

29/08/2014 17:35:43
Quote Anchor link
isAdmin()............... ;-)


Probeer is:
if(!$session->isAdmin() or $session->isMember()){
Gewijzigd op 29/08/2014 17:36:05 door E vH
 
Frank Nietbelangrijk

Frank Nietbelangrijk

29/08/2014 17:44:55
Quote Anchor link
Wat volgens mij al fout gaat is dat je gebruikers door gaat sturen naar een 'secured page' als ze daartoe gemachtigd zijn. Dus als ik niet gemachtigd ben maar de URL van de 'secured page' weet dan kan ik daar gewoon naar toe. Immers voer je de controle niet op de beveiligde pagina zelf?

Als het klopt wat ik zeg dan gaat het dus niet goed. Je moet altijd de controle op de beveiligde pagina uitvoeren:

functions.php:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
<?php
define('ROLE_MEMBER', 2);
define('ROLE_ADMIN', 4);

function
accessLevel($level)
{

    if($GLOBALS['user']->getRole() < $level) // $GLOBALS['user']->getRole() geeft de bevoegdheid van de gebruiker. kan dus 0 zijn voor niet ingelogd, 2 voor member en 4 voor admin.
    {
        header("Location: login.php");
        exit;
    }
}
        
?>


beveiligde pagina's voor ROLE_MEMBER en hoger:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
<?php
include_once 'functions.php';
accessLevel(ROLE_MEMBER);

// inhoud van de pagina
?>


beveiligde pagina's voor ROLE_ADMIN:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
<?php
include_once 'functions.php';
accessLevel(ROLE_ADMIN);

// inhoud van de pagina
?>
Gewijzigd op 29/08/2014 17:50:30 door Frank Nietbelangrijk
 
Luc Gomes

Luc Gomes

29/08/2014 17:56:37
Quote Anchor link
Frank,

allereerst bedankt voor je oplossing, dit is wat ik zocht.

en de controle vond natuurlijk wel plaats op elke "beveiligde" pagina maar ik kon simpel weg als admin niet naar die pagina maar wel als member.

case closed.

nogmaals bedankt allemaal voor de hulp.
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.