Valideer input

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

PHP ontwikkelaar

Functie Met een complex en uitgebreid e-commerce platform, een eigen PIM-systeem en eigen scan applicatie – krijg jij dagelijks te zien hoe jouw werk gebruikt wordt door miljoenen gebruikers. En we staan qua development pas in de startblokken, aangezien er nog meerdere projecten op de plank liggen te wachten! Ons huidige development team bestaat uit 8 programmeurs. Er wordt dagelijks gereflecteerd op geschreven code, Scrum taken en kennisdelen onderling is een must. Onze voertaal binnen ons team is Engels, dit omdat wij twee internationale collega’s hebben. Ons huidige “IT Landschap” bestaat voornamelijk uit allerlei losse onderdelen die individueel, maar ook

Bekijk vacature »

Intern - Junior PHP ontwikkelaar in fris en jong t

Bedrijfsomschrijving Werk jij graag een in fris, flexibel en jong team? Bij ons ben jij vrij om te bepalen waar jij het liefst werkt en op de vrijdag komen wij gezellig bij elkaar op kantoor. Flexibiliteit en vrijheid zijn bij ons de norm en dat geeft jou de ruimte en energie om het beste uit jezelf te halen! Ons team bestaat uit vijf enthousiaste collega's die jou graag ondersteunen in zowel je persoonlijke als professionele ontwikkeling. Met twee ervaren Senior Developers als mentoren ben jij in goede handen. Wij zien onszelf als een vriendengroep die gezamenlijk werken aan iets moois

Bekijk vacature »

Java Full Stack Developer

Java Full Stack developer What makes Cognizant a unique place to work? The combination of rapid growth and an international and innovative environment! This is creating a lot of opportunities for people like YOU — people with an entrepreneurial spirit who want to make a difference in this world. At Cognizant, together with your colleagues from all around the world, you will collaborate on creating solutions for the world's leading companies and help them become more flexible, more innovative and successful. And this is your chance to be part of the success story: we are looking for a (Senior) Java

Bekijk vacature »

Mendix Developer

For our client in Amsterdam, we are looking for a Senior Mendix Developer. Company description Our client is an IT Consultancy company who’s been active for 10 years now. With their ambitious team, they are working with different clients in order to help them with analyzing their data and giving advice to them, regarding how they can use their data in the smartest ways, or to make sure that their mobile or web applications are working efficiently. As you get a glimpse of various industries, it is guaranteed that no day will be the same. Job description As a Mendix

Bekijk vacature »

OutSystems developer

Dit ga je doen Klanten adviseren over de mogelijkheden van OutSystems; OutSystems oplossingen ontwikkelen en implementeren; Stakeholdermanagement; Kennis en expertise up to date houden en delen met het team. Hier ga je werken Onze opdrachtgever, gevestigd in regio Amsterdam, is een innovatieve dienstverlener die zich richt op grote corporates in verschillende sectoren. Doordat je bij veel verschillende klanten aan de slag zal gaan is geen enkel project hetzelfde. De organisatie kenmerkt zich door hoge mate van professionaliteit en innovatieve oplossingen. In de rol van OutSystems developer zal jij verschillende grote klanten helpen om efficiënte OutSystems oplossingen te ontwikkelen en implementeren.

Bekijk vacature »

.NET Developer

Functieomschrijving Ben jij klaar voor de volgende stap in jouw carrière? Kom werken bij dit kleine softwarebureau en werk aan de gaafste maatwerk projecten. Je komt te werken in een klein development team en werk nauw samen met elkaar, om maatwerk software te leveren en bij te dragen aan bedrijfsautomatiseringen. Je gaat werken met de Microsoft stack en technieken als .NET, C#, Entity, MVC, SQL server. In de functie krijg je veel vrijheid om zelf beslissingen te nemen en je hebt impact op de bedrijfsprocessen. Bedrijfsprofiel Dit familiebedrijf bestaat al ruim 20 jaar. Zij hebben een vast netwerk van klanten,

Bekijk vacature »

Senior Front end developer Digital Agency

Functie Jij als Front end developer komt te werken in een van de 8 multidisciplinaire teams binnen de organisatie. Deze teams werken op basis van Scrum agile in 2 wekelijkse sprints. De grootte van de teams varieert van 9-14 collega’s en bestaan altijd uit één of meerdere project managers en een project manager. Samen met je team werk je aan verschillende projecten voor uiteenlopende klanten zoals grote multinationals tot het kleine mkb. De stack waarmee gewerkt wordt is voornamelijk Javascript, ES6, Es.next, HTML, CSS, React.js en Node.js. Wat deze organisatie onderscheid is dat ze echt langdurige partnerships aangaan met hun

Bekijk vacature »

SQL ontwikkelaar

Functieomschrijving Voor een gave werkgever in regio Breda zijn wij per direct op zoek naar een SQL ontwikkelaar/ functioneel consultant. Hier wordt jij mede verantwoordelijk voor zowel de design en implementatie van SQL-databases als voor het verstaan van de processen van klanten naar het vertalen van deze processen naar IT-oplossingen. Jouw takenpakket komt als volgt uit te zien: Je test de ontwikkelde oplossingen om er zeker van te zijn dat deze voldoen aan de functionele specificaties en de behoeften van de organisatie; Je ontwerpt, ontwikkelt en implementeert SQL-databases om de data behoeften van de organisatie te ondersteunen; Je stelt op

Bekijk vacature »

Back-end programmeur

Functieomschrijving Heb jij recent jouw HBO ICT diploma in ontvangst mogen nemen? Of ben je toe aan een nieuwe uitdaging? Voor een erkende werkgever in regio Waalwijk zijn wij op zoek naar een back-end developer. Kennis of ervaring met C# & SQL is een must! Je houdt je bezig met het ontwikkelen van nieuwe functionaliteiten; Je bent verantwoordelijk voor de beheer en ontwikkeling van de software; Je draagt bij aan de implementatie van aanpassingen, verbeteringen en aanvullingen in de C# based applicaties; Je test de software en ontwikkelt deze door; Je brengt de aanpassingssuggesties van klanten in kaart, om ze

Bekijk vacature »

.NET Developer C#

Dit ga je doen Als developer nieuwe gave features implementeren; Werken met technieken als C# .NET en (REST) API's webservices; Ontwikkelen van koppelingen middels API's; Maken van technische keuzes en beslissingen over de architectuur; Junior collega's coachen; Initiatief nemen voor nieuwe technische mogelijkheden; Je bent een belangrijke schakel - en vindt het leuk - om te schakelen met de business. Hier ga je werken Als C# .NET Developer wordt je verantwoordelijk voor het ontwikkelen van applicaties voor belangrijkste product van deze organisatie. Dit product is een applicatie voor alles omtrent hypotheken. De programmeertaal die je hierbij beheerst is C#. Er

Bekijk vacature »

C# .NET developer voor innovatieve applicaties gez

Bedrijfsomschrijving Deze werkgever houdt zich al ruim 20 jaar bezig met het ontwikkelen van innovatieve software en dat willen ze graag nog lang doorzetten. En dat merk je ook als je als .NET developer hier aan de slag gaat. De applicaties worden continu doorontwikkeld met altijd als uitgangspunt dat zowel de kwaliteit als het gebruikersgemak van hoog niveau is. Het bedrijf telt inmiddels ruim 25 medewerkers waarvan meer dan de helft op de development afdeling werken. Meer weten over deze werkgever? Mail naar [email protected] of bel 0657578548 Functieomschrijving Je komt te werken in een Scrum team met andere .NET developers

Bekijk vacature »

Junior Low-code ontwikkelaar gezocht omgeving Arnh

Bedrijfsomschrijving Wij zijn een dynamisch IT-bedrijf dat zich richt op het stroomlijnen van bedrijfsprocessen en het creëren van ondersteunende applicaties. Onze kracht ligt in het combineren van zakelijk inzicht met IT-expertise via gestroomlijnde procesontwerpen en wendbare applicatieontwikkeling met behulp van Low-code technologieën. Als jonge professional krijg je de kans om samen te werken met een team van 15 deskundige collega's, verspreid over nationale en internationale locaties. We bieden je een leerzame omgeving waar je je vaardigheden kunt ontwikkelen en groeien in je rol als Low-code ontwikkelaar. Word jij onze nieuwe Junior Low-code Ontwikkelaar (OutSystems)? Versterk ons team en draag bij

Bekijk vacature »

Full Stack PHP Developer

Functieomschrijving Ervaren PHP Developer gezocht! Wij zijn op zoek naar een ervaren PHP Developer die het IT team van een organisatie in de regio Ermelo gaat versterken. Voor deze functie zijn we op zoek naar een enthousiaste en breed georiënteerde IT-er die deze innovatieve organisatie nog een stap verder gaat brengen. Wij zijn op zoek naar iemand die communicatief goed is en die zelfstandig problemen op kan lossen. Je bent verantwoordelijk voor het samenwerken met een externe partij het is hierbij jouw taak om deze partij uit te dagen op het geleverde werk. Het schrijven van concepten aan de AI

Bekijk vacature »

Junior .NET developer

Functie Wij hebben drie scrumteams. Het eerste team focust zich op het stukje hardware wat wij in huis doen. Zij maken als team o.a. gebruik van C++. De andere twee scrumteams zijn allebei bezig met data verwerking en maken hierbij in de backend gebruik van C# .NET / .NET Core. Het verschil tussen deze teams is dat één team de data verwerking doet voor de mobiele applicatie. Zij werken hierbij dus ook met Xamarin. Het andere team focust zich op de webapplicaties en maakt hierbij ook gebruik van ASP.NET MVC. Op basis van jouw ambities en kwaliteiten kijken wij samen

Bekijk vacature »

React developer Inhouse cloudplatform

Functie De functie: Als front-end developer kom je te werken naast 2 andere front-end/React developers, waaronder één senior. Een hele mooie kans dus om in korte tijd veel nieuwe kennis en ervaring op te doen. Ze hebben momenteel veel werk hierin en daarom willen ze het team graag uitbreiden. Het is van belang dat je, zeker gezien het vele thuiswerken, in ieder geval al een aantal projecten hebt gedaan in React. Taken waar je aan kunt denken zijn het ontwikkelen van client-applicaties o.b.v. HTML5, React en andere open standaarden. Ook ben je nauw betrokken bij het implementeren van designs o.b.v.

Bekijk vacature »
Bryan De Baar

Bryan De Baar

25/11/2015 20:11:08
Quote Anchor link
Hallo,

Op internet kom ik diversen manieren tegen om de velden te checken.


Ik ben opzoek naar een manier om ongeveer 10 velden te checken met error teruggave.
Sommige velden hebben meerdere error teruggaves bijvoorbeeld de vooraam, deze mag niet leeg zijn maar ook geen cijfers hebben.
veld is leeg "vul uw voornaam in" of cijfers "onjuiste tekens"

Daarnaast wil ik de error zelf kunnen stijlen.

Wat is nu de beste en veiligste manier om dit te doen? via javascript/jQuery of php?
 
PHP hulp

PHP hulp

24/04/2024 04:05:18
 
Pipo Clown

Pipo Clown

25/11/2015 20:20:42
Quote Anchor link
De makkelijkste manier is jquery
de veiligste manier is php
be beste manier is beiden
 
Bryan De Baar

Bryan De Baar

25/11/2015 20:31:27
Quote Anchor link
En met beide bedoel je:

php controleert en jquery pakt de error over en voegt de elementen met error meldingen toe aan je html?
 
Peter K

Peter K

25/11/2015 21:07:04
Quote Anchor link
Het ligt er vooral aan hoe moeilijk je het jezelf wilt maken.
Een goede basis begint bij PHP. Dan heb je in ieder geval al een beveiliging.

Je kunt je resultaat in je PHP script terugkoppelen naar de browser tijdens het laden.

Als je dit onder de knie hebt kun je ook real time bijvoorbeeld al gaan controleren.
 
Bryan De Baar

Bryan De Baar

25/11/2015 22:35:11
Quote Anchor link
@peter k

Hoe kun je dan met php relatime controleren, dat kan toch alleen met javascript?
 
Peter K

Peter K

26/11/2015 07:42:37
Quote Anchor link
Bryan De Baar op 25/11/2015 22:35:11:
@peter k

Hoe kun je dan met php relatime controleren, dat kan toch alleen met javascript?


Het ligt er aan hoe je het wenst op te bouwen.
Stel dat je een unieke waarde wenst die nog niet in je database staat.
Dat doe je met een combinatie van beiden.
Javascript is client side en dus altijd aan te passen.
Je kunt met behulp van Javascript een request doen naar je server en dan kijken of het resultaat er al is.

Als het alleen ter ondersteuning van je gebruiker is kun je inderdaad af met alleen Javascript.
 
Bryan De Baar

Bryan De Baar

26/11/2015 15:12:32
Quote Anchor link
Hallo Peter,


Wat ik nu met php heb is:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
<?php

// define variables and set to empty values
$firstnameErr = $lastnameErr =  "";
$firstname = $lastname = "";
$firstnameok = $lastnameok= "";

if ($_SERVER["REQUEST_METHOD"] == "POST") {
   if (empty($_POST["firstname"])) {
       $firstnameErr = "<label class='error'>Vul uw voornaam in</label>";
   }
else {
       $firstnameok = ($_POST["firstname"]);
    
   }

    
   if (empty($_POST["firstname"])) {
       $lastnameErr = "<label class='error'>Vul uw achternaam in</label>";
   }
else {
       $lastnameok = ($_POST["lastname"]);
   }

}

?>


de HTML:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
<form method="post" action="<?php echo htmlspecialchars($_SERVER["PHP_SELF"]);?>">
    <label>Voornaam</label>
    <input type="text" name="firstname" value="<?php echo "$firstnameok"; ?>">
    <br>
    <?php echo "$firstnameErr"; ?>
    <br>
    <label>Achternaam</label>
    <input type="text" name="lastname" value="<?php echo "$lastnameok"; ?>">
    <br>
    <?php echo "$lastnameErr"; ?>
    <br>
<input type="submit" name="submit" value="Submit">
</form>


Uiteraard komt er ook een email veld bij, stel ik wil deze realtime door php laten controleren hoe zet ik dat dan op?
Moet ik dan met javascript een keyup functie maken en dan een call naar de php?
 
Randy vsf

Randy vsf

26/11/2015 16:10:10
Quote Anchor link
Realtime gaat irritant worden, iedere keer een request als er een veld gevuld is.

Beter maak je validatie in javascroipt(dan heb je je realtime), en voor de zekerheid check je nog een keer alles op de server, aangezien javascript uitgeschakeld of gemanipuleerd kan worden.

met keyup zou ik het niet doen, kies dan voor de blur.
Met keyup krijg je dus al foutmeldingen terwijl je aan het typen bent.

Met blur ga je pas checken zodra het veld zijn focust verliest.
Gewijzigd op 27/11/2015 00:27:16 door Randy vsf
 

26/11/2015 16:40:00
Quote Anchor link
Het beste is tegenwoordig met AngularJS.
Die gaat Jquery ver voorbij.

Mooiste van al... je hebt jquery lite tot je beschikking in Angular.
 
Randy vsf

Randy vsf

26/11/2015 16:56:04
Quote Anchor link
@rickert,

Er zit toch een heel groot verschil tussen jquery en angular.
Dus dan wordt het een beetje moeilijk om te zeggen dat angular jquery ver voorbij is, aangezien beide andere doelen dienen.
 
Jop B

Jop B

26/11/2015 18:10:55
Quote Anchor link
@Bryan

Momenteel werk ik ook aan een nieuw formulier, als eerste heb ik dit beveiligd met php, zodra er een request word uitgevoerd zal php kijken of de waardes niet leeg zijn. Zojuist ben ik even met Javascript .validate, hiermee kun je zelf rules toevoegen en daar weer een melding aanhangen.
 
L deB

L deB

26/11/2015 20:06:59
Quote Anchor link
Zelf gebruik ik o.a. het volgende bij validatie:

Quote:
if ($_SERVER["REQUEST_METHOD"] == "POST") {
if (empty($_POST["naam"])) {
$naamErr = "Het invullen van een naam is noodzakelijk";
} else {
$naam = test_input($_POST["naam"]);
// check if naam only contains letters and whitespace
if (!preg_match("/^[a-zA-Z ]*$/", $naam)) {
$naamErr = "Alleen letters en spaties zijn toegestaan";
}
}


Dus preg_match erbij
test_input is een functie die htmlspecialchars etc doet. Heb eerder gehoord dat deze functie misschien niet helemaal goed is dus die maar niet overnemen maar ik ben nu de eerste tijd vooral weer met andere dingen bezig. Moet eerst vooral mijn globale kennis nogal vergroten van php.

Quote:
function test_input($data) {
$data = trim($data);
$data = stripslashes($data);
$data = htmlspecialchars($data);
return $data;
}



Voor als iemand deze code herkent, ik ben hier een klein tijdje ook geregistreerd voor kort, maar wou niet mijn hele naam op het internet hebben vandaar nu deze nicknaam.

Bovenstaande code noem ik maar erbij omdat je alleen maar lijkt te controleren op lege velden en niet erop of bijvoorbeeld een telefoonnummer alleen maar uit cijfers bestaat (terwijl in je openingspost wel staat dat je dit ook wil)

Regel 16 klopt niet trouwens
Gewijzigd op 26/11/2015 20:16:33 door L deB
 
Peter K

Peter K

27/11/2015 08:09:08
Quote Anchor link
Bryan,

Let op dat je nog wel een controle doet op de correctheid van het ingevulde in PHP.
Je kijkt nu alleen of het veld leeg is.

In PHP kun je het beste dus ook nog SQL injection proberen te voorkomen.

Voorbeeldje:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
<?php
if (empty($_POST["firstname"])) {
    $firstnameErr = "<label class='error'>Vul uw voornaam in</label>";
}
else {
    if(HIER JE CONTROLE INVULLEN OP DE ECHTHEID == TRUE)
    {

        $firstnameok = $_POST["firstname"];
    }
else {
        $firstnameErr = "<label class='error'>Ongeldige voornaam ingevuld</label>";
    }
}

?>


Je code kan ook nog wel een stuk korter, maar zo ziet het er wel een stuk overzichtelijker uit.

Randy vsf op 26/11/2015 16:10:10:
Beter maak je validatie in javascroipt(dan heb je je realtime), en voor de zekerheid check je nog een keer alles op de server, aangezien javascript uitgeschakeld of gemanipuleerd kan worden.


Dit lijkt me inderdaad de mooiste oplossing nu voor de client side check.
 
Ivo P

Ivo P

27/11/2015 09:46:44
Quote Anchor link
if (!preg_match("/^[a-zA-Z ]*$/", $naam)) {

Dan mag een naam dus alleen bestaan uit een combinatie van de 26 letters, eventueel aangevuld met een spatie

Beetje jammer voor Willem-Alexander dat het koppelteken er niet doorkomt.
Solène en François kunnen hun naam ook niet kwijt net als åsa of mensen die een ö of é in de naam hebben.
En er zijn ook wel namen te vinden met een ' erin.

Beetje jammer als zo'n controle te strikt is.
Het is belangrijker dat bepaalde tekens zeker niet in een naam voorkomen, zoals een <
Een lijst met alle toegestane letters is namelijk bijna niet te maken
 

27/11/2015 09:48:43
Quote Anchor link
@Randy vsf het is niet dat jquery voorbij is maar met angular kan je 100x meer dan jquery + je hebt jquery lite tot je beschikking in angular js.

Het blijf allebei Javascript alleen is de manier van benaderen van de DOM anders.
Maar ik zeg, bouw je validatie in Angular omdat je dan echt on the fly kan valideren en bijvoorbeeld knoppen kan verwijderen e.d om te submitten.
 
Randy vsf

Randy vsf

27/11/2015 13:36:40
Quote Anchor link
@rickert,

Je weet dat angular een framework is om een applicatie in te bouwen? Zonder het gebruik van angular controller en views etc.... ben je pure JS aan het schrijven....
Ik werk zelf nu een half jaar met angular, en vind dit echt een slecht advies...

Is zoiets als gebruik het hele symfony framework om alleen een hello world pagina te maken :)
Gewijzigd op 27/11/2015 13:41:13 door Randy vsf
 
Bryan De Baar

Bryan De Baar

27/11/2015 16:08:21
Quote Anchor link
Dank voor de vele reactie's :)

Ik zal mijn vraag wat duidelijker maken:
Voor de validatie wil ik realtime controle, hieronder versta ik als iemand een veld verlaat er een controle plaats vind voor dat veld.
Als iemand meerdere velden niet invult, en toch op submit klikt er voor de lege velden een error komt.
Stel er is een error en diegene vult alsnog een goede waarde in dat er een oke status komt (maak border groen).
nu kan ik natuurlijk dit doen:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
$('input#firstname').blur(function()
{
    if( !$(this).val() ) {
          $(this).parents('p').addClass('error');
    }
});


Maar dan kan ik er geen verschillende teksten aanhangen, bijvoorbeeld voor een email adres.
Leeg veld: vul emailadres in
[email protected]: geen geldig email adres.

daarnaast wil zelf de meldingen kunnen stijlen en wat voor element dat het is.
 
Randy vsf

Randy vsf

27/11/2015 16:23:10
Quote Anchor link
Zet een span of iets onder je input, en vul die als er een foutmelding is :)
Dus in je if:
$('#spanID').html('ERROR: check input');

Die span kan je met css stylen.
Gewijzigd op 27/11/2015 16:23:49 door Randy vsf
 
Ivo P

Ivo P

27/11/2015 16:26:17
Quote Anchor link
<input id="firstname" data-error="custom error text" name="firstname">

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
$('input#firstname').blur(function()
{
    if( !$(this).val() ) {
          $(this).parents('p').addClass('error');
          $(this).parents('p').html($(this).data('error'));
    }
});
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.