Value uit javascript returnen in PHP

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Furio Scripting

Furio Scripting

21/04/2014 16:21:18
Quote Anchor link
--- Na wat geGoogle ben ik erachter gekomen dat je enkel via $post, $GET of cookies kan communiceren tussen javascript en php.... dus ik ga opzoek naar een andere oplossing!



Voorheen checkte ik via een GET requests op welke pagina ik zat maar ik wil het nu via javascript gaan doen, ik heb dus een << < 1 - 2 - 3 - 4 > >> als men op 1 van de nummers klikt weet ik op welke pagina ze drukten... nu kom ik hierachter via de onclick event van javascript maar deze value wil ik gaan gebruiken in php.

Voorheen was het:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
<?php $currentPage = $_GET['currentP'] ?>


Nu heb ik het zo:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
<?php $currentpage = "<script> $('.clickMe').click(function()
        {
            var clickedID = this.id;
        });
        </script>"
; ?>


maar op deze manier laad die razendsnel de pagina en weergeeft die de value op een blanke witte pagina en gaat dan weer terug naar de huidige pagina en het wordt niet onthouden lijkt het. Hoe los ik dit op?
Gewijzigd op 21/04/2014 16:28:04 door Furio Scripting
 
PHP hulp

PHP hulp

28/03/2024 12:22:00
 
Marco Fontein

Marco Fontein

21/04/2014 17:04:03
Quote Anchor link
Hmm, wat mij sowieso al opvalt is dat je in dat stukje JS alleen een definitie toewijst aan een variabele, maar het wordt niet gewrote. Probeer eens:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
document.write(clickedID);


http://papermashup.com/read-url-get-variables-withjavascript/
In dat artikel staat hoe je GET-parameters kan opvangen in JS.
 
Erwin H

Erwin H

21/04/2014 17:19:13
Quote Anchor link
Er zijn de laatste tijd wel weer erg veel mensen die niet begrijpen dat javascript in de browser draait en php op de server. Daar kan dus (letterlijk!) een hele wereld tussen zitten...

Het enige wat je nu doet is aan $currentpage een string toekennen. Een string die geprint in de browser iets zal gaan doen alszijnde een javascript script, maar op de server heeft het nul en generlei betekenis.
 
Marco Fontein

Marco Fontein

21/04/2014 17:33:30
Quote Anchor link
Erwin H op 21/04/2014 17:19:13:
Er zijn de laatste tijd wel weer erg veel mensen die niet begrijpen dat javascript in de browser draait en php op de server. Daar kan dus (letterlijk!) een hele wereld tussen zitten...

Het enige wat je nu doet is aan $currentpage een string toekennen. Een string die geprint in de browser iets zal gaan doen alszijnde een javascript script, maar op de server heeft het nul en generlei betekenis.

Ohja, tuurlijk, ik was in de war. Zonder mijn hersens te gebruiken dacht ik dat het JS was waar PHP in gebruikt werd. Ach, het is toch zondag maandag...
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.