Variabel met dubbele $
Hallo iedereen,
Laatst kwam ik op een forum een code tegen met:
Deze code stond binnen een foreach-lus.
Ik heb gezocht op google en zo maar kan nergens vinden wat het precies doet. Kan iemand het misschien uitleggen? Het liefst met een simpel voorbeeldje.
Alvast bedankt!
Maurice
Laatst kwam ik op een forum een code tegen met:
Deze code stond binnen een foreach-lus.
Ik heb gezocht op google en zo maar kan nergens vinden wat het precies doet. Kan iemand het misschien uitleggen? Het liefst met een simpel voorbeeldje.
Alvast bedankt!
Maurice
Gesponsorde koppelingen:
Je maak (dynamisch) een variabele aan:
Dit noemen ze een variable variable (php.net: language.variables.variable).
Stel we hebben $naam = 'Maurice'. Dan kunnen we $$naam = 'Hallo' maken. Deze variabele heeft nu de naam gekregen van $naam. Dus de var is nu $Maurice. Voorbeeld:
Stel we hebben $naam = 'Maurice'. Dan kunnen we $$naam = 'Hallo' maken. Deze variabele heeft nu de naam gekregen van $naam. Dus de var is nu $Maurice. Voorbeeld:
Super dit! Allebei bedankt!
@wouter @roland Ik snap het nog niet helemaal, waarom zou je dan zoiets gebruiken? Als ik zo de voorbeelden zie zou ik niet weten waarvoor je dat nodig zou hebben.
Waarom gebruiken ?
Goede vraag, maar er zijn natuurlijk bijzondere situaties waarin het handig kan zijn.
Echter, gebruik het niet niet ongepast, vaak is het beter om database te gebruiken of om een array te gebruiken.
Goede vraag, maar er zijn natuurlijk bijzondere situaties waarin het handig kan zijn.
Echter, gebruik het niet niet ongepast, vaak is het beter om database te gebruiken of om een array te gebruiken.