Variabele uit variabele
Hey,
Ik ben bezig met een update systeem allen wist ik het volgende niet op te lossen:
$variabele1 : heeft een waarde mee gekregen uit een database bovenaan de pagina.
Uit een formulier (select/option) word er iets geselecteerd met als voorbeeld name="geefmee" value="variable1"
nu is deze value gepost met het form en roep ik het op met $_POST["geefmee"]
De waarde uit geef mee = variable1
de bedoeling is om nu in een echo de waarde van "geefmee" in een echo als $variable1 te weer te geven dus:
dus even waar het omgaat:
$_POST["waarde"] moet worden $waarde (de inhoud van de POST en niet de naam van de post)
ik hoop dat jullie snappen wat ik bedoel, het verward me zelf ook een beetje
Ik ben bezig met een update systeem allen wist ik het volgende niet op te lossen:
$variabele1 : heeft een waarde mee gekregen uit een database bovenaan de pagina.
Uit een formulier (select/option) word er iets geselecteerd met als voorbeeld name="geefmee" value="variable1"
nu is deze value gepost met het form en roep ik het op met $_POST["geefmee"]
De waarde uit geef mee = variable1
de bedoeling is om nu in een echo de waarde van "geefmee" in een echo als $variable1 te weer te geven dus:
dus even waar het omgaat:
$_POST["waarde"] moet worden $waarde (de inhoud van de POST en niet de naam van de post)
ik hoop dat jullie snappen wat ik bedoel, het verward me zelf ook een beetje
Edit:
Wat simpeler:
in een veld ik voer in: hallo
het veld heeft als naam veld1
bedoeling: $hallo te krijgen in een echo en niet $veld1
($hallo heeft ergenst anders al een waarde mee gekregen)
in een veld ik voer in: hallo
het veld heeft als naam veld1
bedoeling: $hallo te krijgen in een echo en niet $veld1
($hallo heeft ergenst anders al een waarde mee gekregen)
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Niek Ha
Gesponsorde koppelingen:
Je uitleg is inderdaad nogal verward. Wil je dat de waarde van $variabele1 in het formulier terecht komt en meeverzonden wordt?
Edit:
Je wilt dus dat er een variabele aangemaakt wordt met de naam die de user in het formulier invult?
Je wilt dus dat er een variabele aangemaakt wordt met de naam die de user in het formulier invult?
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Jan Koehoorn
ik wil dat de invoer een variable word
Okee. Je kunt in PHP variabele variabelen aanmaken op de volgende manier:
Joo.. Thnx man!! $hallo is dan hetzelfde als $$a, het is iets wat je moest weten denkk.. ben er stik blij mej! bedankt!
Graag gedaan. Hou er nog wel rekening mee dat er naamgevingsconventies zijn voor variabelen. Je zult dus wel de invoer moeten checken.
Edit:
Aanvulling:
• variabelenamen moeten beginnen met een letter of een underscore
• je mag alleen alfanumerieke tekens en underscores gebruiken in een variabelenaam
Aanvulling:
• variabelenamen moeten beginnen met een letter of een underscore
• je mag alleen alfanumerieke tekens en underscores gebruiken in een variabelenaam
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Jan Koehoorn