Variabele wordt niet gelezen??

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Lead C++ Developer

The role of Lead C++ Developer As Lead C++ Developer at KUBUS you will be responsible for the implementation design of requirements and the software architecture of the desktop applications of BIMcollab, our platform for 3D model validation and issue management aimed at improving the quality of 3D building design models. Better 3D models lead to better buildings, thus contributing to the sustainability of the built environment with smarter use of materials, less waste and energy-efficient buildings. A good user experience is of paramount importance to us; we go for innovation and quality in our development. In your role as

Bekijk vacature »

Junior .NET developer

Functie Ons programma is voor afgestudeerde enthousiastelingen die het als een uitdaging zien om met een klein dynamisch team bij de grootste bedrijven van Nederland aan de slag te gaan. Tijdens jouw dienstverband word jij begeleid door een talent manager. Het ontwikkelen van jouw talent staat hierbij centraal. Het programma doorloop je met een team van circa 8 Mede- trainees. De eerste maand start je met een fulltime inhouse opleiding. Deze staat geheel in het teken van de werkzaamheden die jij verder in het programma zult uitvoeren. Na deze opleidingsmaand ga je aan de slag in een dynamische omgeving bij

Bekijk vacature »

Network Engineer (f/m/d) in Heidelberg

Network Engineer (f/m/d) The IT Services team operates and supports the IT infrastructure and services at EMBL headquarters in Heidelberg and at the laboratory’s sites in Barcelona and Rome. As part of IT Services, the Network team is responsible for managing and developing the network infrastructure in our data centres, on campus, and to our external network providers. As a leading scientific institution with highly data-intensive research, extensive data flows at and between the laboratory’s six sites and to the Internet, EMBL is connected to national and international scientific networks using state-of-the-art technologies from vendors including Cisco, Extreme Networks and

Bekijk vacature »

Belastingdienst - Freelance Senior Cobol Applicati

Startdatum: 01.06.2023 Richttarief: €65,00 - €75,00 Duur van de opdracht: 7 maanden Uren per week: 36 Taal: Nederlands vereist! Gelieve in het Nederlands te solliciteren. Functieomschrijving: In de applicatie ETM zijn nu de inningsvoorzieningen voor ongeveer 25 aangifte- en aanslagmiddelen opgenomen. ETM is een extern aangeschafte service en het huidige contract met leverancier Oracle loopt af op 31-12-2022. Het programma uitfaseren ETM heeft als doel om vervanging te realiseren waarmee alle nu in gebruik zijnde ETM ondersteuning wordt overgenomen in nieuwe Inningsvoorzieningen om de continuïteit van de inningsprocessen te waarborgen. Eén van de inningsvoorzieningen die voor het einde van 31-12-2022

Bekijk vacature »

Medior Front-end Developer

Bij Getnoticed doen wij wat we leuk vinden, websites bouwen en online marketing. Voor veel van onze klanten doen we dan ook allebei. Wel zo fijn om campagnes te draaien voor conversiegerichte websites die in eigen beheer zijn. In onze vestiging in Nederweert zit onze development afdeling en worden de websites gebouwd. Op dit moment zijn we op zoek naar jou: dé Medior Front-end Developer die net als wij, het hoofd boven het maaiveld durft uit te steken! In het kort Even een paar punten die omschrijven wat deze toffe baan inhoudt: Het uitwerken van designs tot functionele layouts Je

Bekijk vacature »

Ervaren PHP Developer

Functie omschrijving Jelling IT zoekt ervaren PHP developer! Voor een organisatie in de regio Rhenen zijn wij op zoek naar een ervaren PHP developer die gaat functioneren als een verlengstuk van de klant. Jij bent iemand die technisch complexe zaken met enthousiasme aanvliegt. Je bent in staat om aan meerdere projecten te werken en werkt graag met de nieuwste technieken. In deze functie werk je veel samen met front-end developers en stel je alles in het werk om grote verschillen voor de klanten teweeg te brengen. Verder ben jij iemand die graag zichzelf uitdaagt en die altijd de beste wilt

Bekijk vacature »

Creatieve Front-end developer gezocht!

Functie Het front-end team bestaat momenteel uit 4 collega’s en is hard aan het groeien! Samen leveren jullie een essentiële bijdrage aan de applicaties die ze voor hun klanten realiseren. Je werkt in het front-end team samen met de back-end teams en product owners om te zorgen dat de applicaties een fijne gebruikerservaring opleveren. Jouw expertise zorgt ervoor dat de juiste keuzes gemaakt worden qua techniek en ontwerp, van back-end tot aan gebruiker. In samenspraak met je team bepalen jullie de beste keuze voor techniek. Ook is er altijd ruimte om nieuwe technieken te ontdekken. Eisen • Je hebt gedegen

Bekijk vacature »

Senior .Net developer

Sogeti is een organisatie met een goede werksfeer en zo min mogelijk hiërarchische verhoudingen. Ga je bij ons als .Net Developer aan de slag? Dan werk je dagelijks met collega’s aan de mooiste IT-projecten. Deze snelgroeiende groep collega’s krijgt energie van hun vak en dat merk je op de werkvloer. Natuurlijk krijg jij de mogelijkheid je te certificeren. We organiseren regelmatig technische Meet-ups en doen we veel aan kennisdeling. Mede hierdoor zij wij dit jaar Microsoft Partner of the year geworden. Sogetisten staan klaar voor elkaar, hebben lol met elkaar en daarmee behalen we de mooiste resultaten! Werken bij Sogeti

Bekijk vacature »

Junior Front end developer

Functie Als Front end developer binnen onze organisatie ga jij je bezig houden met het bouwen van de user experience van de webapplicaties. Je bent verantwoordelijk voor het vertalen van concepten, briefings en designs naar werkende functionaliteit. Hierbij zorg je ervoor dat applicaties betrouwbaar, veilig en toekomstbestendig zijn en een goede architectuur hebben en behouden. Verder denk je actief na- en mee over nieuwe ontwikkelingen en functionaliteiten om zo elke dag de klantervaring weer te verbeteren. Dit doe je natuurlijk niet alleen maar in een development team. Het team bedraagt momenteel 4 man bestaande uit 2 devops engineers en 2

Bekijk vacature »

Starter/junior PHP developer

Functie Momenteel zijn ze op zoek naar een junior PHP developer om het team te versterken. Als back-end developer bouw je de enterprise software die hun bedrijf helpt bij haar primaire processen. Afhankelijk van de omvang van het project werk je in een klein team aan een project. Ze hebben dagelijkse stand-ups en elke twee weken een scrumsessie, begeleid door de Scrum Master, waar je je ideeën kunt presenteren en samen met de Product Owner kunt werken aan het beste product. Ze vertrouwen enorm op hun eigen bedrijfssoftware. Dit geeft hun een groot voordeel ten opzichte van hun concurrentie. Zo

Bekijk vacature »

Medior PHP developer

Functie Samen met je development team werk je Agile Scrum en met jullie gezamenlijke kennis en ervaring bepalen jullie samen de beste keuze voor techniek en architectuur. Naast het ontwikkelen van software ben je continue bezig om ook jezelf te ontwikkelen. Ze werken met o.a.: PHP, Laravel, Doctrine, PHP Unit, Behat, React, TypeScript, (My)SQL, Postgress, Redis, ElasticSearch, Docker, Nginx, GIT flow, JIRA, AWS. Eisen • HBO werk- en denkniveau • Je hebt goede kennis en ervaring met PHP • Je bent niet bang voor complexe projecten • Je werkt graag zelfstandig aan applicaties • Je bent altijd nieuwsgierig naar nieuwe

Bekijk vacature »

Mendix Developer

Functie Wat ga je doen als Mendix Developer? We leven in een wereld die snel ontwikkelt en veranderd, ook nemen bedrijfsbelangen toe en blijken risico’s moeilijker in te schatten, daarom wij op zoek naar Junior, Medior en Senior Developers die bedrijven kunnen helpen met hun screeningproces en zorgen dat deze efficiënt en 100 procent AVG compliant is. Het concept achter Mendix is duidelijk. De klant heeft een vraag/probleem. Dit kunnen we door middel van slimme software oplossen. In plaats van te werken met de nieuwste technieken en tools, wordt er gekozen voor het implementeren en maken van software dat op

Bekijk vacature »

Software ontwikkelaar ASP .Net / C#

Functie omschrijving Gezocht! Software ontwikkelaar. Ben jij bekend met termen als ASP .Net, C# en SQL? Ben jij op zoek naar een afwisselende en uitdagende IT-functie binnen de agrarische sector? En omschrijf jij jezelf als zelfstandig, enthousiast en proactief? Dan hebben wij de perfecte functie voor jou! Als Software ontwikkelaar binnen deze organisatie ben je samen met één andere collega verantwoordelijk voor de ontwikkeling en modificatie van het support en controle programma dat binnen dit bedrijf gebruikt wordt. Je gaat hierbij bijdragen aan de vertaling van klantwensen naar effectieve softwareoplossingen. Verder bestaan je werkzaamheden uit: Technische uitwerking van de business

Bekijk vacature »

Python (Django) developer - Remote in The Netherla

Functie Together with your team, consisting of a senior, 2 mediors and one junior developer, you will work on their software in an Agile-based approach. You have an eye for quality, risk, and customer interest. Communication with your colleagues and, where necessary, with customers, plays an important role in achieving a successful result. As a person, you are smart, get things done, and are result-oriented. There is a lot of independence within the development team, apart from the stand-up (10:00 am) and occasional pair-programming sessions. Techniques they use include Python, Django, MySQL, Mercurial, Ubuntu Linux, Nginx. In terms of front-end

Bekijk vacature »

Applicatieontwikkelaar Java EE

Bedrijfsomschrijving De IV- organisatie van de Belastingdienst is verantwoordelijk voor en verzorgt de ICT- voorzieningen. Het merendeel van de applicaties wordt op dit moment door de IV- organisatie zelf ontwikkeld, onderhouden en beheerd in het eigen data center. Naast de zorg voor continuïteit op de massale heffing- en inningsprocessen die plaatsvinden binnen een degelijke, stabiele omgeving, wordt er tevens volop gewerkt aan modernisering van het IV- landschap. Dit gebeurt deels intern door gebruik te maken van de expertise die intern aanwezig is, maar ook door het aantrekken van (kant-en-klaar) oplossingen en expertise uit de markt. Functieomschrijving De afdeling IV –

Bekijk vacature »
Marcel R

Marcel R

02/11/2010 19:51:17
Quote Anchor link
In onderstaand script deel wordt een variabele niet gezien/gelezen. Ik heb volgens mij alles geprobeerd maar krijg het niet voor elkaar. Is er iemand die een verhelderende tip heeft?

Variabelen: $sessionkey en $ipadres woorden wel goed overgenomen.
Als ik $werkgebied echo voor of na de functie geeft ie hem wel.
Is dit een bug in in_array?
Als ik $werkgebied een fysiek een stringwaarde geef gaat dit overigens wel goed.

[script]
echo $werkgebied;

if(!in_array($sessionkey,$check,true)){

echo $werkgebied; // leest hij hier niet meer ????
$sql_insert="INSERT INTO prereg (id,sessionkey,ipadres,wgb,reg,afd) VALUES ('','".$sessionkey."','".$ipadres."','".$werkgebied."','".$reg."','".$afd."')";
$query=mysql_query($sql_insert);
}
[/script]

Bedankt!

PHP hulp

PHP hulp

14/05/2025 20:42:10

Martijn B

Martijn B

02/11/2010 19:57:00
Quote Anchor link
Waar krijgt $werkgebied een waarde?

Bijvoorbeeld:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
<?php
$werkgebied
= null;
?>

Milo S

Milo S

02/11/2010 20:59:38
Quote Anchor link
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
<?php
# Je moet werkgebied wel een waarde gevenn
$werkgebied = '';

echo $werkgebied;

if( !in_array( $sessionkey, $check, TRUE ) )
{

echo $werkgebied;

$qry = "INSERT INTO
                prereg
                    (
                     sessionkey,
                     ipadres,
                     wgb,
                     reg,
                     afd
                     )
            VALUES
                (
                 '"
.mysql_real_escape_string( $sessionkey )."',
                 '"
.$ipadres."',
                 '"
.$werkgebied."',
                 '"
.$reg."',
                 '"
.$afd."'
                 )"
;

if( $sql = mysql_query( $qry ) )
    {

# Goed
    }
    else
    {
        # Fout    
    }
}

?>

Een aantal dingen verbeterd...
Je moet dus goede foutafhandeling inbouwen. Alle andere regels ook als regel 22 doen dus met mysql_real_escape_string. En af een toe een spatie mag ook hoor, zeer kut te lezen anders...

Marcel R

Marcel R

02/11/2010 21:25:16
Quote Anchor link
Bedankt voor jullie reactie.

$werkgebied heeft een waarde. Dat heb ik getest met de echo regel. Die geeft hem prima weer. Alleen zo gauw ik hem binnen de functie til kent hij hem niet meer. Als ik vervolgens een andere waarde toe ken aan $werkgebied voor de functie, bijvoorbeeld:

$werkgebied = "test";

Dan zet hij hem keurig in m'n database en werkt het wel. Ik heb het geheel in een jumi applicatie gehangen wat met JSession uitbreekt uit het Joomla framework, hij maakt dan een nieuw scherm met mijn gegevens.
Dit werkt allemaal met strings, ook bij het wegschrijven naar de db.
Andere 2 variabelen pakt hij wel maar $werkgebied, $reg, $afd niet.
Hij kan ze wel echo-en vlak voor de in_array functie.

Ik haal ze binnen met een _GET via AJAX.

Bedankt voor de tips mbt de error check. Evenzo gaat het wegschrijven prima. Heb alleen de echo ook binnen de functie gehaalt om te zien of hij hem kent.
Even een vraagje, welke tags moet je in de text opnemen om de code goed weer te geven?

- SanThe -

- SanThe -

03/11/2010 02:26:24
Quote Anchor link
Marcel R op 02/11/2010 21:25:16:
Alleen zo gauw ik hem binnen de functie til kent hij hem niet meer.

Binnen welke functie?

Quote:

Wat zit er in $sessionkey en wat zit er in $check?

Marcel R

Marcel R

03/11/2010 06:53:14
Quote Anchor link
Even een nieuwe start...

Als iemand me verteld hoe ik script knap kan posten hier... kan hier niets vinden. Misschien ook niet goed gezocht...

Gooi ik even het hele stuk code erop, kunnen jullie allemaal meekijken en hopelijk wat ik fout doe.
San The - is binnen de if en niet binnen een functie, foutje in m'n uitleg.

Wouter J

Wouter J

03/11/2010 08:01:31
Quote Anchor link
stuk code doe je door [.code][./code] (zonder .)

- SanThe -

- SanThe -

03/11/2010 12:53:19

Milo S

Milo S

03/11/2010 15:30:55
Quote Anchor link
Geef hem dan mee in de functie?

Code (php)
1
2
3
4
5
<?php
function functieNaam ( $werkplek, $etc, $etc )
{
}

?>

Marcel R

Marcel R

03/11/2010 19:09:55
Quote Anchor link
Hieronder een overzicht van de (misschien beetje rommelige) code die ik gebruik. Niet zo spannend allemaal dacht ik.

Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
<?php

error_reporting(E_ALL);

$session =& JFactory::getSession();
$sessionkey = $session -> get('key'); // 8 digit getal

$werkgebied     = ucwords($_GET['wgb']);
$reg             = stripslashes($_GET['regio']);
$afd            = $_GET['afd'];
$inzetnaam        = ucwords($_GET['naam']);
$inzetplaats    = ucwords($_GET['plaats']);
$begindatum        = $_GET['begin'];
$einddatum        = $_GET['eind'];
$ipadres        = $_SERVER['REMOTE_ADDR'];
$countcols        = 5;

$sa                = " > ";
$da                = " >> ";

if(!empty($reg)){$regio        = $sa.$reg;}
if(!empty($afd)){$afdeling    = $da.$afd;}

include("dbconapp.php");

if(!isset($sessionkey)){

echo "Sessie verlopen of nog niet geactiveerd.";

}
else{

$check=array(); // array van beschikbare sessionkeys
    $sql_check="SELECT sessionkey FROM prereg";
    $query_check=mysql_query($sql_check) or die(mysql_error());
    while($checky=mysql_fetch_array($query_check)){

array_push($check,$checky['sessionkey']);

}

echo $werkgebied; // test printout om te zien of deze var zijn waarde behoud    

echo $werkgebied; // leest hij hier niet meer ????
        $sql_insert="INSERT INTO
                        prereg
                            (
                                id,
                                sessionkey,
                                ipadres,
                                wgb,
                                reg,
                                afd            
                            )     
                    VALUES
                            (
                                '',
                                '"
.$sessionkey."',
                                '"
.$ipadres."',
                                '"
.$werkgebied."',
                                '"
.$reg."',
                                '"
.$afd."'
                            )"
;

}

?>
Gewijzigd op 03/11/2010 19:12:36 door Marcel R

- SanThe -

- SanThe -

03/11/2010 19:15:46
Quote Anchor link

Haal die 'true' eens weg.

if(!in_array($sessionkey,$check)){

Toevoeging op 03/11/2010 19:17:12:

Denk ook aan sql-injection.

Marcel R

Marcel R

03/11/2010 21:23:26
Quote Anchor link
Geprobeerd, maar das niet de oplossing. Die true wordt gebruikt voor de $sessionkey tov $check en geeft een absoluut resultaat volgens mij, is volgens mij ook hoofdlettergevoelig. $sessionkey is nummeriek maar wordt als string gebruikt en $ipadres is een string en wordt ook zo gebruikt.
Het gekke is dat als ik dus $werkgebied (of 1 van de andere 2) een waarde geef die niet uit de eerste declaratie ($werkgebied = $_GETenz.) komt, dus bijvoorbeeld "test" dan gebruikt hij die waarde wel binnen de if regel en zet hem ook netjes in de db. Hij print echter wel een waarde dus er zit inhoud in de variabele. Mogelijk heeft het met het Joomla framework te maken.
Het is net of hij maar maximaal 2 strings meeneemt binnen de functie maar heb in de documentatie geen beperkingen gevonden over het aantal $'s binnen een if-else.
Ik weet dus niet meer waar ik het zoeken moet dus vandaar mijn verzoek hier. Bedankt iig.

- SanThe -

- SanThe -

03/11/2010 22:21:33
Quote Anchor link
Doe eens een vardump op die variabelen.

Marcel R

Marcel R

04/11/2010 07:02:19
Quote Anchor link
Had ik inderdaad ook al geprobeerd. Resultaat was wat ik verwachte.

string(13) "Noord Holland" string(19) "Noord Holland Noord" string(7) "Alkmaar"

Afijn toch blijft ie hangen op de if regel....

Marcel R

Marcel R

05/11/2010 22:09:04
Quote Anchor link
Het zal een dubbele posting zijn maar ik heb hem aan de praat. Vraag me overigens niet waarom want ik weet het niet.

Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
<?php

if(in_array($sessionkey,$check,TRUE)){
    $control=0;
    }
else{
    $control=1;
    }

if($control==1 && !empty($werkgebied)){
    // echo $werkgebied;

$sql_insert="INSERT INTO
                        prereg
                            (
                                id,
                                sessionkey,
                                ipadres,
                                werkgebied,
                                regio,
                                afdeling            
                            )     
                    VALUES
                            (
                                '',
                                '"
.$sessionkey."',
                                '"
.$ipadres."',
                                '"
.$werkgebied."',
                                '"
.$reg."',
                                '"
.$afd."'
                            )"
;

}

?>
Gewijzigd op 05/11/2010 22:10:17 door Marcel R

Vincent Huisman

Vincent Huisman

05/11/2010 22:14:52
Quote Anchor link
heb je nu wel gedacht aan sql injection?

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.