Veeeeel vragen php Website bouwen

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

25/12/2005 18:20:00
Quote Anchor link
Hallo allemaal,

Ik ben hier nieuw en hoop dat ik hier terecht kan voor een aantal vragen, Namelijk ik wil samen
met een collega een nieuwssite maken.

Nu willen we dus een site maken waar wij een stukje nieuws opzetten en wat de mogelijkheid bied aan de lezer om hier op te kunnen reageren.

een soort weblog eigelijk dus, nu zul je denken registreer dan via www...log.nl/com/enz maar het is dus de bedoeling dat we een eigen domein nemen. en dus geen gebruiker van.

verder zijn de wensen eigelijk hetzelfde als bij de bijv: weblog.nl dat je met een paar klikken je nieuwes er op hebt. Is dit mogelijk ??

Om te testen heb ik bij wyger.nl een stukje ruimte geregistreedt die php en mysql ondersteunt en daar vervolgens weer wordpress opgezet, helaas zonder succes.

Dus wat hulp zou niet verkeerd zijn.

Ik heb geen kennis van php en mysql
wel heb ik natuurlijk wel eens een site gebouwd in html maar dat is lang geleden en voldoet niet aan de eisen.

Waar begin ik ?
wat heb ik nodig ?
wie helpt mij ?

Beadnkt alvast.

(ps: ik wil hem dus eerst draaien hebben op een free domein gedoe voor ik het domein registreer als test site zeg maar)
 
PHP hulp

PHP hulp

25/04/2024 09:49:16
 

25/12/2005 18:23:00
Quote Anchor link
welkom harry.
je kan eerst eens een kijkje nemen bij de script lib. van deze website miscchiend dat je daar wat tussen vind.
maa euhm je kan ook gewoon je domeinnaam linken aan zo'n andere blog.
 
Jan Koehoorn

Jan Koehoorn

25/12/2005 18:24:00
Quote Anchor link
Hoi Harry,

als je echt nieuw bent met PHP en MySQL dan neem je hiermee waarschijnlijk te veel hooi op je vork.
 
Kalle P

Kalle P

25/12/2005 19:32:00
Quote Anchor link
als je het zelf wilt maken dan wel... Je kan gewoon nieuwssystemen downloaden, bv hier. Voor een layout photshop je bv, tutorials over een layout kan je overal vinden. Gewoon googlen.
Succes
 
Arjan Kapteijn

Arjan Kapteijn

25/12/2005 20:17:00
Quote Anchor link
Ik heb een nieuwssysteem gemaakt in een avondje of 2 voor een vriend van mij, die heb ik in de script database hiet geplaatst en die word nu ook op andere website gebruikt (klik, klik2 etc en wat screens).

Systeem is niet perfect, en ik ben bezig met een veel betere versie 2 waar ik op dit moment te weinig tijd voor heb. Komt oa een profielenpagina in, cms, forum etc.

Wat ik wil zeggen, er zijn duizenden, zoniet miljoenen van zulk soort systemen te downloaden. En 99% daarvan zullen out of de box moeten kunnen werken als je een beetje verstand heb van de onderliggende basis.
 
Robbert

Robbert

25/12/2005 21:28:00
Quote Anchor link
Als ik hem was zou ik gewoon www.cutephp.com gebruiken. Als je net nieuw bent met PHP.
 
Robert Deiman

Robert Deiman

25/12/2005 21:30:00
Quote Anchor link
Wat hij wil kan prima, met een paar tutorials over het gebruik van MySQL in PHP, en een beetje basiskennis zijn de meeste nieuwsscripts al goed te gebruiken. En natuurlijk zijn er een aantal "kant en klaar" scripts die na installatie gewoon meteen werken.
 
Arjan Kapteijn

Arjan Kapteijn

25/12/2005 21:40:00
Quote Anchor link
Robbert:
Als ik hem was zou ik gewoon www.cutephp.com gebruiken. Als je net nieuw bent met PHP.


cutenews is een goed product, eerlijk is eerlijk. Maar het feit dat het gebruik maakt van flat files ipv een database betekend dat het inefficient is op de langere termijn en serieuze projecten.

Tevens is daardoor de onderhoudbaarheid, en de mogelijkheid om (simpele) aanpassingen te doen drastisch gedaalt.
 
Robert Deiman

Robert Deiman

25/12/2005 21:43:00
Quote Anchor link
Helemaal mee eens Arjan, daar komt bij dat die code minder gemakkelijk aan te passen is, het is over het algemeen gemakkelijker dingen bijbouwen voor een database als bij een textfile.
En inderdaad qua efficiëncy gaat het er op lange termijn wel op achteruit. Een database is een veel betere oplossing.
 
Kalle P

Kalle P

25/12/2005 21:49:00
Quote Anchor link
IK gebruik zelf ergens op een site dat nieuwssysteem van jou arjan. Werkt erg goed. Ben er over te spreken. Alleen jammer dat de lay die 'de mensen' zien minder is dan die van de admin.. Maarja das logisch die moet je zelf maken. Maar ik vind het altijd wel leuk dat je dan de css file moet aanpassen om de kleuren alleen een beetje aan je site aan te passen. Verder heb ik cutenews ook wel eens bekeken, ontzettend veel pagina's...
 
Arjan Kapteijn

Arjan Kapteijn

25/12/2005 21:56:00
Quote Anchor link
Het nieuwssysteem heb ik wat tijd gestoken in de vormgeving, omdat die 1-2-3 gebruikt word. De rede dat het geen wat de mensen zien heel simpel is (eigenlijk alleen een tabelletje) is het feit dat het zo makkelijk te intergreren is in je eigen site.

Basicly is een
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
<?php nieuws("voorpagina", 5); ?>
alles wat je invoegt. En vervolgens kan je daar je eigen stylesheet omheen gebruiken, of je past de tabelkleuren aan :).

Ik heb je opmerking opgeschreven, zal voor versie 2 een css erbij doen.
Gewijzigd op 25/12/2005 21:57:00 door Arjan Kapteijn
 
Kalle P

Kalle P

25/12/2005 22:38:00
Quote Anchor link
Ja dat zou leuk zijn. Ja ik heb je hele nieuwssysteem al uitgevogeld een aantal weken geleden. Maar een css voor de volgende zou leuk zijn... alleen voor wat het publiek dus ziet.. Want ik vind zelf dat het admin gedeelte er netjes uitziet, erg duidelijk enzo...
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.