Verkopen van site's

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Kevin J

Kevin J

12/02/2015 18:01:29
Quote Anchor link
Hallo leden,

Ik ben langzaam een site aan het opzetten waarbij ik systemen en websites zal gaan verkopen. Later ook wordpress gerelateerde spullen.
Ik ga er vanuit dat ik bij het begin nog geen 50 euro per jaar zal verdienen.
Maar heb een aantal vragen.
1. Waar moet ik allemaal rekening mee houden?
2. Is paypal hier geschikt voor? Zoja moet ik zakelijk of particulier?
3. Moet ik een KvK hebben?
4. Moet/zal ik bepaalde dingen bijhouden/loggen?
 
PHP hulp

PHP hulp

19/04/2024 06:40:03
 
Ward van der Put
Moderator

Ward van der Put

12/02/2015 18:34:52
Quote Anchor link
>> Ik ga er vanuit dat ik bij het begin nog geen 50 euro per jaar zal verdienen.

Dat is een onbeduidende bijverdienste, waarvoor je tegenwoordig geen KvK- en btw-nummer meer krijgt. Betalingen kun je via je privé-bankrekening of persoonlijke PayPal-account laten lopen. De inkomsten geef je op bij "Overige inkomsten" in de aangifte Inkomstenbelasting.
 
Kevin J

Kevin J

12/02/2015 19:47:56
Quote Anchor link
Vanaf welk bedrag zal ik dan KvK nodig hebben?

En je raad dus aan/ het is verplicht alles bij te houden, binnenkomsten bedoel ik daarmee.
 
Ward van der Put
Moderator

Ward van der Put

12/02/2015 20:13:15
Quote Anchor link
Bel de Kamer van Koophandel; ze kunnen je dat haarfijn uitleggen.
 
Kevin J

Kevin J

12/02/2015 20:38:55
Quote Anchor link
Daar heb ik al paar dagen geleden een mail naar gestuurd, maar hun hebben nog niks van hun laten horen.
Vandaar dat ik hier navraag doe.
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

12/02/2015 21:49:38
Quote Anchor link
Om ingeschreven te worden bij de KvK moet je aan een aantal voorwaarden voldoen. Dit geldt ook om door de Belastingdienst als ondernemer aangemerkt te worden. Met een beoogde winst van 50 euro per jaar ben je geen ondernemer. Je zult dan eerder moeten denken aan minimale beoogde omzetten van 10.000 per jaar. Daarnaast moet je om door de Belastingdienst als ondernemer te worden aangemerkt ook voldoen aan het urencriterium (1.225 uren per jaar met je onderneming bezig zijn) en alles wat je doet moet je registreren omdat je controle kunt krijgen.
 
Kevin J

Kevin J

13/02/2015 06:27:44
Quote Anchor link
Enorm bedankt jullie allebei!!!

Ik heb nog klein vraagje is er naast PayPal nog een andere betaalmogelijkheden heid nodig, voor iDEAL heb je KvK nodig.
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

13/02/2015 10:03:45
Quote Anchor link
Buckaroo, Paysafecard (Wallie)
 
Ward van der Put
Moderator

Ward van der Put

13/02/2015 10:07:54
Quote Anchor link
Of een gewone bankoverschrijving.
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.