Voor elke user een nieuwe database

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Pagina: 1 2 volgende »

Joshua van den Hoonaard

Joshua van den Hoonaard

23/09/2014 09:58:28
Quote Anchor link
Hallo,

Ik ben nog vrijwel een beginner in PHP, en moet voor mijn stage een opdracht doen.
Ik moet namelijk een beveiligde omgeving maken, wat uiteindelijk al aardig gelukt is, maar deze moet ik nu verder gaan uitbreiden.

Nu zit ik met een klein probleempje.
Het maken van accounts maken werkt, en dat door te voegen in de database in tables.
Echter wil mijn opdrachtgever nu dat er voor elke user automatisch een nieuwe database wordt aangemaakt met bepaalde tables, alleen weet ik niet precies hoe ik dit voor elkaar krijg, welke PHP code en queries ik daarvoor moet gebruiken.
Het moet namelijk gewoon een registratie form zijn om een account aan te maken, en bij het aanmaken van een account moet er dus een nieuwe database komen.

Ik weet van mezelf dat dit niet echt efficient is, maar mijn opdrachtgever wil dit meer uit voorzorg.
Stel de boel crasht, dat dan niet de hele database verloren gaat, maar misschien maar een bepaalde user.


Zou iemand mij hiermee een beetje op de juiste weg willen helpen?
Alvast bedankt!
 
PHP hulp

PHP hulp

25/04/2024 02:20:48
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

23/09/2014 10:09:08
Quote Anchor link
Vreemd idee om voor elke user een nieuwe database te maken. Je kan de data prima in een enkele database opslaan. Gewoon even kijken naar 'Databasenormalisatie'.
 
Joshua van den Hoonaard

Joshua van den Hoonaard

23/09/2014 10:15:07
Quote Anchor link
- Aar - op 23/09/2014 10:09:08:
Vreemd idee om voor elke user een nieuwe database te maken. Je kan de data prima in een enkele database opslaan. Gewoon even kijken naar 'Databasenormalisatie'.


Bedankt voor je reactie.
Echter wil hij het zo, en niet anders.
Hij zegt dat hij het ook zo doet bij zijn eigen gemaakte systeem.