Vrienden systeem

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Ventilatiesysteem Productontwikkelaar HBO WO Verwa

Samengevat: Zij bieden flexibele ventilatiematerialen, geluidsdempers, rookgasafvoer producten en industrieslangen. Ben jij een technisch productontwikkelaar? Heb jij ervaring met het ontwikkelen van nieuwe producten? Vaste baan: Technisch Productontwikkelaar HBO WO €3.000 - €4.000 Zij bieden een variëteit aan flexibele ventilatiematerialen, geluiddempers, rookgasafvoer producten, industrieslangen en ventilatieslangen voor de scheepsbouw. Met slimme en innovatieve materialen zorgen wij voor een gezonde en frisse leefomgeving. Deze werkgever is een organisatie die volop in ontwikkeling is met hardwerkende collega's. Dit geeft goede ontwikkelingsmogelijkheden. De branche van dit bedrijf is Techniek en Engineering. Functie: Voor de vacature als Technisch Productontwikkelaar Ede Gld HBO WO ga

Bekijk vacature »

Pagina: « vorige 1 2

- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

20/04/2014 14:15:50
Quote Anchor link
Een switch? Ik zie niet echt in wat dat hiermee te maken heeft?
 
PHP hulp

PHP hulp

20/04/2024 10:50:24
 
Erwin H

Erwin H

20/04/2014 14:28:07
Quote Anchor link
- Aar - op 20/04/2014 13:18:41:
- Status (E_NUM: pending, accepted, blocked)

ENUM type in een tabel opnemen (evenals SET) is een inherent slechte optie. Bedenk dat je je tabel structuur moet gaan aanpassen als er een extra optie bijkomt. Gebruik in plaats daarvan een TINYINT met ofwel een extra tabel om de tekst waardes te kunnen joinen, of definieer de tekst waardes in een php bestand. Scheelt je een hoop moeite als je morgen bedenkt dat er nog een extra niveau bij moet komen.
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

20/04/2014 14:38:56
Quote Anchor link
True, ik geef toe dat het niet netjes is.
Maar als je elke wijziging achteraan plaatst, is er toch weinig kans op fouten? Feit is alleen dat je de structuur moet aanpassen bij een nieuwe toevoeging (die ik overigens voor een friend-request-systeem niet zou verwachten)
Gewijzigd op 20/04/2014 14:39:18 door - Ariën -
 
Erwin H

Erwin H

20/04/2014 14:51:33
Quote Anchor link
Er gaat niets mis als je iets toevoegt, maar je database structuur aanpassen omdat je een extra waarde wilt opslaan is wat mij betreft een no-no. Net zo erg als kolommen met nummers gebruiken...

Iets niet verwachten is ook een recept voor fouten. Bij een vrienden systeem kan ik me bijvoorbeeld al voorstellen dat je op zeker moment een gradatie wil instellen voor vrienden ('e_friend', 'real_friend', 'boy_friend') om maar iets te noemen.
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

20/04/2014 14:52:52
Quote Anchor link
Mja, op dat punt heb je gelijk dat je beter een extra tabel wilt gebruiken.
 
- Pepijn  -

- Pepijn -

21/04/2014 16:46:56
Quote Anchor link
Ehh, is het nou wel of niet een goede oplossing?, en hoe laat ik de vrienden dan zien, en hoe laat ik mensen elkaar toevoegen(, blokkeren wordt simpel dan ;))
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

21/04/2014 17:53:42
Quote Anchor link
SELECT FriendID FROM Friends WHERE RequestUserID = 1234 AND Status ='accepted'
 
Ger van Steenderen
Tutorial mod

Ger van Steenderen

21/04/2014 18:26:58
Quote Anchor link
Aar, jij nodigd mij uit als vriend, ik accepteer dat (natuurlijk ;-)). Dan sta ik wel in jouw vrienden lijst, maar jij niet in de mijne.
Dus de query moet iets uitgebreider:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
SELECT FriendID FROM Friends WHERE RequestUserID = 1234 AND Status ='accepted'
UNION
SELECT RequestUserID FROM Friends WHERE FriendID = 1234 AND Status ='accepted'
 

Pagina: « vorige 1 2



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.