Waarom stopt Chrome met silverlight, unity etc. te ondersteunen?

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Ventilatiesysteem Productontwikkelaar HBO WO Verwa

Samengevat: Zij bieden flexibele ventilatiematerialen, geluidsdempers, rookgasafvoer producten en industrieslangen. Ben jij een technisch productontwikkelaar? Heb jij ervaring met het ontwikkelen van nieuwe producten? Vaste baan: Technisch Productontwikkelaar HBO WO €3.000 - €4.000 Zij bieden een variëteit aan flexibele ventilatiematerialen, geluiddempers, rookgasafvoer producten, industrieslangen en ventilatieslangen voor de scheepsbouw. Met slimme en innovatieve materialen zorgen wij voor een gezonde en frisse leefomgeving. Deze werkgever is een organisatie die volop in ontwikkeling is met hardwerkende collega's. Dit geeft goede ontwikkelingsmogelijkheden. De branche van dit bedrijf is Techniek en Engineering. Functie: Voor de vacature als Technisch Productontwikkelaar Ede Gld HBO WO ga

Bekijk vacature »

Mark Hogeveen

Mark Hogeveen

22/05/2015 16:23:01
Quote Anchor link
Al jaren bestaan er plugins, java, flash, silverlight, en toen unity (3d). Plugins kon je installeren, dat was soms vervelend, en soms maakt het helemaal niks uit.
NPAPI is een of andere manier waardoor deze plugins, met uitzondering voor flash, werden ondersteund door Google Chrome. Maar nu ik laatst een silverlight applicatie opende, werkte deze niet. Ik heb toen veel zoekwerk moeten doen om de plugin alsnog draaiend te krijgen in Chrome. Na een tijdje kwam ik erachter dat ik deze plugin weer kon laten werken met NPAPI, onder chrome://flags
Dat was een of ander vaag scherm waar je dit weer aan moest zetten. Alsof Chrome die plugins niet wil.
Dat terwijl ik voor zowel mijn werk als voor school niet zonder silverlight kan. Omdat school en mijn werk een web app hebben in silverlight waar je bijv. je rooster kunt bekijken en je af kunt melden etc.
Waarom stopt Chrome met het ondersteunen van Silverlight, en Unity?
En waarom wordt flash dan weer niet verbannen? Omdat Youtube ook van Google is, en dat Youtube flash gebruikt?
Omdat Unity een gevaar is voor webGl (in ontwikkeling, vooral door google)
Omdat silverlight vooral in internet explorer populair is, en van Microsoft is?
 
PHP hulp

PHP hulp

28/03/2024 14:28:01
 

22/05/2015 16:27:48
Quote Anchor link
Ja, ach, browseroorlog.. waar het kan moet je dus blijven proberen elk soort plug-in te mijden.
Weg met Silverlight, weg met Flash, weg met DVD's, CD's, VHS en Atari game ROMs :-)
 
Johan K

Johan K

24/05/2015 17:58:58
Quote Anchor link
Silverlight is closed source software en heel, heel erg incompatibel met Mac & Linux. Zelfs met Wine is het erg irritant om het te emuleren. Van mij mag het nog meer dood gaan, hoe sneller hoe beter.

Snap je het idee? Je ontwikkelt een platform voor het web waarvan 90%+ van de servers op Linux draaien en je verwacht dat dit een succes word? Zorg dan, zoals Java dat het gewoon cross platform is.

Adobe Flash was goed in de tijd toen het nodig was, maar nu met html5 en css3 kan je al meer dan dat flash toe laat. Maar het grootste probleem met flash is dat het altijd out of date was. Lekken in de software werden maanden later gedicht. Zelfs kritische fouten. Software werd langzaam aan vernieuwt en hun dominante markt positie werd iedereen, niet alleen Google spuug zat. Dus zocht men naar andere alternatieven.

Het word nog steeds niet verbannen aangezien het gewoon compatibel is met elke O.S. die er nu is.
Zelfs Adobe is bezig om flash uit te faseren. Dat moet toch wel genoeg zeggen toch?

Waarom Google stop met het ondersteunen van Unity? Ik lig er niet wakker van, 3d browser content is vrijwel nutteloos in deze tijd. Alleen snelle computers kunnen dit renderen maar mensen doen liever dingen met hun telefoon en tablet. Deze kunnen bij lange na niet de performance geven die Unity & Webgl vragen. Hoewel het idee goed is, is het zo'n 10 jaar voor zijn tijd. Op dit moment, hoe lager de programmeer taal bij de CPU hoe beter en zal naar mijn idee altijd wel zo blijven.


Als jouw werk op legacy software draait, neem ik aan dat het tenminste jouw taak is om door te geven dat dit niet meer langer kan. Hoewel dit nu nog geen groot probleem is, als hier geen verandering in komt dan lopen jullie stuk voor stuk achter de problemen aan. Niet nu, maar de tijd dat Windows 7 uit gefaseerd word. En dat gebeurd sneller als dat het met XP ging. Nu zijn ze al bezig om alles naar Windows 10 te laten migreren, gratis en voor niets.

Kijk naar deze pagina, https://support.microsoft.com/en-us/lifecycle?C2=12905
Windows 10 support word nog geen eens genoemd. Je mag in Mac nog geen eens je favoriete browser gebruiken om support te krijgen voor Silverlight. Linux word nog geen eens genoemd. */sarcasm prima platform!*

Tijden veranderen, niet klagen en gewoon accepteren. Dit zijn de redenen waarom en een klein beetje mijn persoonlijke opinie.


Oh en, @An tje
E.T. op de Atari === Epic
Gewijzigd op 24/05/2015 18:01:50 door Johan K
 

24/05/2015 19:57:54
Quote Anchor link
Ik heb nog een werkende Atari 2600 liggen in de kelder. Weinig epic. Maar misschien zit E.T. ook niet op de verzamel-ROM. Voor de liefhebber:
https://www.atari.com/arcade
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.