Wanneer je van bepaalde URL komt...

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Niels Rietveld

Niels Rietveld

28/08/2015 18:05:34
Quote Anchor link
Hallo,

Ik wil er graag voor zorgen dat als men van een bepaaalde url afkomt, bijvoorbeeld hallo.php, er iets weergegeven wordt. Hoe kan ik daarvoor zorgen, ik hoef alleen het if .... { te weten echo en else etc kan ik zelf.
 
PHP hulp

PHP hulp

26/04/2024 00:57:54
 
Frank Nietbelangrijk

Frank Nietbelangrijk

28/08/2015 18:18:10
Quote Anchor link
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
<?php

if(isset($_SERVER['HTTP_REFERER']) && $_SERVER['HTTP_REFERER'] == 'hallo.php') {
    // ....
}
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

28/08/2015 18:21:15
Quote Anchor link
Houdt in je achterhoofd dat HTTP_REFERER niet betrouwbaar is. Deze waarde kan worden gemanipuleerd of zelfs standaard door plugins of instellingen leeggelaten worden.
 
Frank Nietbelangrijk

Frank Nietbelangrijk

28/08/2015 18:22:18
Quote Anchor link
- Aar - op 28/08/2015 18:21:15:
Houdt in je achterhoofd dat HTTP_REFERER niet betrouwbaar is. Deze waarde kan worden gemanipuleerd of zelfs standaard door plugins of instellingen leeggelaten worden.


correct.
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

28/08/2015 18:25:11
Quote Anchor link
Een betere oplossing is met sessies werken, en op de eerste pagina een sessie aanmaken, en dan op de twee pagina controleren of die sessie aangemaakt is, en daarna meteen weer verwijderen.
 
Frank Nietbelangrijk

Frank Nietbelangrijk

28/08/2015 18:39:40
Quote Anchor link
Dat werkt dan alleen weer binnen je eigen omgeving. Bovendien zal de sessie op ALLE pagina's direct weer verwijderd moeten worden of de paginanaam vernieuwd moeten worden..
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

28/08/2015 18:42:48
Quote Anchor link
Anders kan je ook de bestandsnaam van je huidige pagina in een $_GET-request gooien.
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.