Ik heb het volgende probleem. Bij het laden van choose2.php (zie hieronder)
krijg ik de volgende error. Ik heb geen idee wat er bedoelt wordt, dus misschien zouden jullie er even naar willen kijken?

Warning: session_start(): Cannot send session cache limiter - headers already sent (output started at /home/www/***.freehostia.com/choose2.php:7) in /home/www/***.freehostia.com/choose2.php on line 8

Onder deze tekst krijg ik gewoon de normale pagina.
Dit is het script van choose2.php:

<html>
<head>
<title>***</title>
</head>
<h1>Nieuwe Account Stap 2</h1>
</html>
<?php
session_start();
$_SESSION['naam'] = $_POST['Naam'];

echo "Hallo, <strong>" . $_SESSION['naam'] . "</strong>, maak nu je laatste keuzes!\n<br>";

?>
<form action="choose3.php" method="post">
<BR>Ik leen <input type="text" name="Leen"> (Vul maximaal 1000000 in!). Klik <A HREF="leen.php">hier</A> voor de rentetariefen.
<BR>Ik geef <input type="text" name="Aandelen">van de 1000000 aandelen uit tegen €10 per stuk. Klik <A HREF="aandelen.php">hier</A> voor de bijomende kosten.
<BR><input type="submit" name="leenaandelen" value="Naar laatste stap">
</form>
en kijk even naar de correctheid van je html opbouw

een html pagina ziet er over het algemeen zo uit:

<html>
<head>
<title>titel</title>
</head>
<body>

<h1>inhoud van je pagina enzo</h1>

</body>
</html>
Je doet al een output vóórdat je een header stuurt...
Opmerking: Je sluit de html tag al af voordat uberhaubt de body is gekomen.

Zet de session_start(); na de html tag.
Je bedoelt Voor de HTML tag. Session_start moet echt helemaal bovenaan. zelfs bij een ' '(spatie) geeft hij dan al die fout.
@TS: Zelf wat onderzoek doen is ook fijn. Dit soort dingen kan je zéér makkelijk op internet vinden; het is een van de meest voorkomende fouten in PHP, terwijl de oorzaak over het algemeen snel op te lossen is. Voortaan wat eigen inbreng graag (ook omdat deze error al meerdere keren op dit forum is voorgekomen. Had je gezocht op exact die error ('Warning: headers already sent'), dan had je ongetwijfeld je probleem inclusief bijbehorende oplossing kunnen vinden).

<?php
session_start();
?>
<html> 
<head> 
<title>***</title> 
</head> 
<body>
<h1>Nieuwe Account Stap 2</h1> 
<?php
$_SESSION['naam'] = $_POST['Naam'];

echo "Hallo, <strong>" . $_SESSION['naam'] . "</strong>, maak nu je laatste keuzes!\n<br>";
?>  
<form action="choose3.php" method="post">
<BR>Ik leen <input type="text" name="Leen"> (Vul maximaal 1000000 in!). Klik <A HREF="leen.php">hier</A> voor de rentetariefen.
<BR>Ik geef <input type="text" name="Aandelen">van de 1000000 aandelen uit tegen €10 per stuk. Klik <A HREF="aandelen.php">hier</A> voor de bijomende kosten.
<BR><input type="submit" name="leenaandelen" value="Naar laatste stap">
</form>
</body>
</html>
Zo moet hij het doen:

Oeps Kasper was me voor :P

Reageren