Webshop + Inlogsystem en Database?

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Renate Miecho

Renate Miecho

17/06/2014 17:47:25
Quote Anchor link
Hallo,

Ik ben Renate, pas nieuw in de developing wereld, maar wil graag alvast in mijn Localhast (XAMPP), een Webshop of iets soortgelijks waarmee ik een product kan bestellen.

Hiervoor dien ik wel in te loggen als klant en moet er een admin zijn.
Nadat ik ben ingelogd als klant, wil ik een product bestellen en daarna gelijk een mail ontvangen met "Hallo, u hebt dit besteld" tevens wil ik dan kunnen zien als (admin) wat klanten hebben besteld in pagina overzichten bijvoorbeeld.

Is zo iets te downloaden kant en klaar? Zodat ik dit in Localhost kan plaatsen en tevens MySQL/PHPMyAdmin?

Dank jullie wel alvast.

Groetjes,

Renate
 
PHP hulp

PHP hulp

25/04/2024 22:01:26
 
Ward van der Put
Moderator

Ward van der Put

17/06/2014 17:55:59
Quote Anchor link
>> Is zo iets te downloaden kant en klaar? Zodat ik dit in Localhost kan plaatsen en tevens MySQL/PHPMyAdmin?

Ja, bijvoorbeeld:

- OpenCart
- SumoStore
- PrestaShop
- Zen Cart
 
Renate Miecho

Renate Miecho

17/06/2014 18:16:52
Quote Anchor link
Ward van der Put op 17/06/2014 17:55:59:
>> Is zo iets te downloaden kant en klaar? Zodat ik dit in Localhost kan plaatsen en tevens MySQL/PHPMyAdmin?

Ja, bijvoorbeeld:

- OpenCart
- SumoStore
- PrestaShop
- Zen Cart


Dat lijkt Joomla wel. Bedankt, maar zo iets zoek ik niet.
Ik zoek meer zeg maar een soort script met alles erop en eraan.

Ik wil dus de SQL-bestend importeren in PHPMyAdmin, en dan gebruik maken van de webshop. In Localhost.
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

17/06/2014 18:20:51
Quote Anchor link
Het is een redelijk verschil met Joomla...

Joomla is een systeem om een kant en klare website te maken in een handomdraai. De genoemde scripts zijn bedoeld om een webshop mee in te richten met alles erop en eraan. Ik durf te wedden dat is toch echt is wat je zoekt.

Laat anders eens weten wat je specifiek zoekt.
 
Ward van der Put
Moderator

Ward van der Put

17/06/2014 18:22:08
Quote Anchor link
Renate Miecho op 17/06/2014 18:16:52:
Ik zoek meer zeg maar een soort script met alles erop en eraan.

Kun je dat verduidelijken? Het zijn namelijk allemaal PHP-scripts "met alles erop en eraan", precies wat je zegt te zoeken.
Renate Miecho op 17/06/2014 18:16:52:
Ik wil dus de SQL-bestend importeren in PHPMyAdmin, en dan gebruik maken van de webshop. In Localhost.

Ook dat hebben ze allemaal aan boord: na de installatie kun je vrij spelen met de meegeleverde MySQL-database in phpMyAdmin op een localhost. Van SumoStore weet ik dat die database ook in een apart sumostore.sql SQL-bestand staat, dus dat mag de pret niet drukken.
 
Renate Miecho

Renate Miecho

17/06/2014 18:41:51
Quote Anchor link
- Aar - op 17/06/2014 18:20:51:
Het is een redelijk verschil met Joomla...

Joomla is een systeem om een kant en klare website te maken in een handomdraai. De genoemde scripts zijn bedoeld om een webshop mee in te richten met alles erop en eraan. Ik durf te wedden dat is toch echt is wat je zoekt.

Laat anders eens weten wat je specifiek zoekt.


Kijk zo iets: http://tutorialzine.com/2014/04/responsive-shopping-cart-layout-twitter-bootstrap-3/

Dus als ik een koekje bestel dan wil ik een mail ontvangen (als klant zijnde), met hallo, u hebt dit besteld.

Wanneer ik inlog als administrator.
Dan wil ik kunnen zien, wie wat heeft besteld. Gewoon zo iets simpels.

Maar dan in PHP/HTML. En totaal niet in Joomla of andere voorgebakken programma.
Ik wil echt totaal zelf de gedwonloade bestend in Localhost zetten en de database zelf importeren in PHPMyAdmin..

Groetjes,

Renate
 
Ward van der Put
Moderator

Ward van der Put

17/06/2014 18:48:38
Quote Anchor link
Dat kan allemaal met de open-source community edition van SumoStore. Het ontwerp is volledig responsive (à la Twitter Bootstrap 3) en je kunt (à la control freak) alles wijzigen in PHP, MySQL, HTML en CSS op een localhost.
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

17/06/2014 18:48:43
Quote Anchor link
Dan zul je zoiets toch echt zelf moeten programmeren of moeten laten programmeren.
En dat kost een hoop tijd (en veel geld).

Maar wat is er volgens jouw mis met een kant en klaar pakket? De meeste webshops in Nederland gebruiken deze, en zijn heel eenvoudig te stylen naar je eigen smaak ook met Bootstrap-mogelijkheden.
Gewijzigd op 17/06/2014 18:50:01 door - Ariën -
 
Reshad F

Reshad F

17/06/2014 21:47:26
Quote Anchor link
Wil je dit laten maken of zelf maken? in geval van zelf maken zou ik gewoon zelf beginnen en maken leer je een hoop van. wil je het laten maken maak een vacature aan :)

overigens heb je hier al wel behoorlijk wat ervaring voor nodig.
 
Ger van Steenderen
Tutorial mod

Ger van Steenderen

17/06/2014 22:00:13
Quote Anchor link
Sumostore:
SumoStore V1: Bijna 10 keer zo snel als Magento

Das niet zo moeilijk :-P
 
Obelix Idefix

Obelix Idefix

17/06/2014 22:13:52
Quote Anchor link
Renate Miecho op 17/06/2014 17:47:25:
Is zo iets te downloaden kant en klaar?

Ja, daar worden voorbeelden van gegeven, waarna jij aangeeft dat je geen voorgebakken programma wilt:
Renate Miecho op 17/06/2014 18:41:51:
Maar dan in PHP/HTML. En totaal niet in Joomla of andere voorgebakken programma.

Dan begrijp ik het niet meer :s

Renate Miecho op 17/06/2014 18:41:51:
Ik wil echt totaal zelf de gedwonloade bestend in Localhost zetten en de database zelf importeren in PHPMyAdmin..

Wat bedoel je hier dan mee? Wat voor gedownload bestand??? Wat wil je waarom hoe en wanneer importeren?
 
Pipo Clown

Pipo Clown

17/06/2014 22:51:49
Quote Anchor link
Renate Miecho op 17/06/2014 18:41:51:
Maar dan in PHP/HTML. En totaal niet in Joomla of andere voorgebakken programma.
Ik wil echt totaal zelf de gedwonloade bestend in Localhost zetten en de database zelf importeren in PHPMyAdmin..


Volgens mij begrijpt Renate het nog niet helemaal.

Joomla is geen programmeertaal, Joomla is een programma.
Een programma dat geschreven is in php, en dus bestaat uit php-scripts, en dat voor data-opslag gebruik maakt van MySQL.

Dus eigenlijk exact wat Renate vraagt.

Om Joomla, of één van de eerder genoemde webshops, te installeren installeer je dus zelf de PHP scripts en het script zorgt er meteen voor dat de MySQL database gemaakt wordt en gevuld wordt met de belangrijkste gegevens.

Ik hoop dat Renate wel in ziet dat het ijdele hoop is dat ze een database al vinden waar meteen alle producten in staan die ze in haar webshop wil gaan verkopen. Deze zal ze echt zelf in moeten voeren.

Alle eerder genoemde sofware zal een bevestigingsmail versturen naar de koper en zal ook de Admin op wat voor wijze dan ook op de hoogte stellen.
Ook zal de Admin een redelijke mate van statistieken kunnen bekijken betreffende bezoek- en verkoopcijfers.
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.