Versio

Welke afbeelding?

Overzicht Reageren

Wouter J

Wouter J

03/02/2012 15:35:46
Quote Anchor link
Ik heb even snel een logootje gemaakt, alleen zit nu heel erg te twijfelen welke afbeeldingstype ik moet nemen. Ikzelf zeg altijd PNG-24, maar met minimale verschillen kan ik ook PNG-8 of GIF gebruiken en dat zorgt wel voor een stuk kleinere bestandsgrootte. Ik kom er niet uit.

PNG-24
+ Mooiste afbeelding
- grootste file (13,6 KB)
http://waldio.webatu.com/photoshop/phpbench-logo-24.png

PNG-8
+ Kleinste file (5,8 KB)
- niet mooi in kleur overloop
- randje om het logo door transparantie
http://waldio.webatu.com/photoshop/phpbench-logo-8.png

GIF
+ mooie tussenmaat (10 KB)
- randje om het logo door transparantie
http://waldio.webatu.com/photoshop/phpbench-logo.gif
Gewijzigd op 03/02/2012 15:40:04 door Wouter J

PHP hulp

PHP hulp

25/05/2012 19:30:53
Gesponsorde koppelingen:
BHosted Hosting al vanaf € 1,- per maand

Controleer nu gratis jouw domeinnaam:

Reshadd farid
Redacteur

reshadd farid

03/02/2012 15:53:30
Quote Anchor link
ik zou voor de gif gaan, alhoewel png24 is opzich al niet groot en ik weet niet hoe groot je logo komt? maar als je logo groter wordt dan is png-8 en GIF niet meer waar je naar zoekt, ik denk dat bij een normale gebruiker niet eens gemerkt wordt met laadtijden van afbeeldingen etc

dus mijn advies png-24

p.s. offtopic,

ik heb wat opgeschreven voor het normaliseren op dat andere topic wat ik geopend had over normaliseren ik weet niet of het goed is

Ger van Steenderen

Ger van Steenderen

03/02/2012 15:55:38
Quote Anchor link
Ik vind dat het nadeel van de PNG-24 op weegt tegen de nadelen van de anderen. Die enkele kB's extra voor zoiets belangrijks als een logo maken niet uit. Zeker niet in het hedendaagse internet.

Merijn Venema

Merijn Venema

03/02/2012 16:12:32
Quote Anchor link
Gewoon PNG pakken. We leven in 2012, glasvezel wordt landelijk uitgerold, snelheid doet er niet echt toe. Afbeeldingen zijn belangrijk, als je transparantie hanteert, gewoon png pakken.

Enige wat je moet onthouden is dat je PNG niet overal voor moet gebruiken. Vaak kan het namelijk ook gewoon met CSS. Logo`s en icoontjes etc hebben transparantie nodig, de rest vrijwel nooit. Als je daar een balans in vindt scheelt het ook alweer.

Wouter J

Wouter J

03/02/2012 23:15:45
Quote Anchor link
De logo grootte is de grootte die je hier op het forum ziet of kleiner. Jullie mening is voornamelijk png-24 (want merijn bedoelt png-24 met png denk ik), maar ikzelf ben toch wel meer voor de png-8. Lekker klein bestandje en op deze grootte zie ik het verschil niet...

Maar ik zal er nog eens een nachtje over slapen en wat misschien wat meer reacties afwachten.
Gewijzigd op 03/02/2012 23:16:15 door Wouter J

Niels Kieviet
Beheerder

Niels Kieviet

04/02/2012 00:02:42
Quote Anchor link
Hoi Wouter,

Ik zou zelf voor PNG (-24) gaan. Ik vind kwaliteit het belangrijkste.

Niels
Gewijzigd op 04/02/2012 00:03:05 door Niels Kieviet

Merijn Venema

Merijn Venema

04/02/2012 00:43:24
Quote Anchor link
Ja ik bedoelde inderdaad PNG24. Dat is ook de "standaard" voor zover die aanwezig is. Voor afbeeldingen waar je niet onder transparantie uitkunt zou ik per definitie png 24 pakken. Dat scheelt later weer uitzoekwerk. De rest jpg. Alles volle kwaliteit of in ieder geval 80%.

Ik zou er ook niet te veel mee zitten, alles gaat sneller, meer bandbreedte, meer downloaden, grotere caches, meer opslagruimtes. Daar waar vroeger elke bit en byte nog telden, telt dat nu allang niet meer zo. Dat geeft je niet direct een recht of motivatie om bagger code of gigantisch grote afbeeldingen te gaan gebruiken maar je hoeft er per definitie geen rekening meer mee te houden.

Jurgen B

Jurgen B

04/02/2012 00:45:09
Quote Anchor link
Ik zou eveneens voor PNG24 gaan. Op dit formaat, en het doel van de afbeelding (logo) is de 'grootte' niet relevant. In ieder geval niet als het om die 13,6kb gaat in dit geval ;)

Frank WD

Frank WD

04/02/2012 03:23:50
Quote Anchor link
Ik zou ook PNG-24 nemen. Deze oogt de kleuren veel mooier.
Bij de rest lijkt net of het grijze van de PHPbench iets fader mee heeft.

Toevoeging op 04/02/2012 03:23:51:

Ik zou ook PNG-24 nemen. Deze oogt de kleuren veel mooier.
Bij de rest lijkt net of het grijze van de PHPbench iets fader mee heeft.

Overzicht Reageren