welke raden jullie aan? subversion / GIT

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Allan de Bruin

Allan de Bruin

05/02/2015 11:24:36
Quote Anchor link
Hoi allemaal,
ik ben bezig met het bouwen van een cms. nu op dit moment is het voor een klant maar misschien is het zo handig datik er misschien andere klanten ook blij mee kan maken.
daarom wil ik lokaal op een windows machine een versiebeheer bij gaan houden.

Wat vraagjes:
Wat raden jullie mij aan: subversion of github?
Is het moeilijk om zoiets in elkaar te zetten?
De tutorials en uitlegbronnen die ik nu heb gevonden zijn vaak best technisch. Dus een jip en janneke bron zou ik erg op prijs stellen mocht iemand er 1 weten?

alvast bedankt!
 
PHP hulp

PHP hulp

20/04/2024 09:34:26
 
Wouter J

Wouter J

05/02/2015 11:30:28
Quote Anchor link
Subversion en Github zijn 2 compleet andere dingen. Je zult Subversion en Git bedoelen.

Ik raad met 100% Git aan. Subversion is een ouder, minder gebruikersvriendelijk systeem. Daarnaast is Git ook de meest populaire, wat resulteert in meer uitleg en snellere hulp wanneer je iets niet begrijpt.
 
Allan de Bruin

Allan de Bruin

25/02/2015 16:41:20
Quote Anchor link
dank je voor het antwoord!
 
Ward van der Put
Moderator

Ward van der Put

25/02/2015 16:54:39
Quote Anchor link
Git is echt een aanrader.
Allan de Bruin op 05/02/2015 11:24:36:
De tutorials en uitlegbronnen die ik nu heb gevonden zijn vaak best technisch. Dus een jip en janneke bron zou ik erg op prijs stellen mocht iemand er 1 weten?

De Praktische GIT Handleiding van forumlid Kees Schepers helpt je goed door de basisbeginselen. Verder zijn de git-tutorials van Atlassian aan te bevelen.

Ik gebruik zelf SourceTree als git-client, ook van Atlassian.
 

26/02/2015 11:23:43
Quote Anchor link
Git, sowieso!

Het werken met branches e.d is velen malen beter in Git dan in Subversion, daar willen nog weleens branch conflicten optreden.

Je kan gratis Git gebruiken via www.gitlab.com of www.github.com
"Nadeel" aan Github is dat je geen private repositories kunt gebruiken.

Ook raadt ik net zoals Ward Sourcetree aan, werkt als 1 van de beste applicaties. Natuurlijk is het leren van bepaalde commando's op de CLI ook belangrijk.
 
TJVB tvb

TJVB tvb

26/02/2015 12:30:11
Quote Anchor link
https://bitbucket.org/ heeft ook gratis private repositories voor kleine teams. (Je betaald daar voor het aantal personen, niet voor het aantal repositories)
 

26/02/2015 12:31:36
Quote Anchor link
? Je betaald..
Gitlab.com is volledig gratis met ongelimiteerde repo's. Als je wilt zou je ook nog CI kunnen toepassen.
Er is een mogelijkheid tot Wiki's en al.

? Waarom zou je dan uberhaupt naar Bitbucket willen. Atlassian fan?
 
TJVB tvb

TJVB tvb

26/02/2015 13:30:20
Quote Anchor link
Gitlab is volledig gratis als je de community versie gebruikt die je zelf moet installeren. Lang niet iedereen heeft zin of kennis om een server te onderhouden.

Eigenlijk is mijn mening
Wil/kun je het zelf draaien: Gitlab
Wil/kun je het niet zelf draaien: Bitbucket

Aanvulling:
Ik had er overheen gelezen dat de topicstarter het op een lokale server wil draaien.
Gewijzigd op 26/02/2015 13:31:19 door TJVB tvb
 

26/02/2015 14:29:00
Quote Anchor link
@tjvb, je leest over meer dingen blijkbaar.
Gitlab is volledig gratis en je hoeft niets te installeren.

https://gitlab.com/users/sign_in

Er zijn namelijk 3 mogelijkheden;
- zelf installeren
- laten hosten met support features
- gratis mogelijkheid
 
TJVB tvb

TJVB tvb

26/02/2015 15:45:19
Quote Anchor link
@Rickert ik ben bij gitlab niet verder gekomen dan de community versie en de pagina met prijzen ( https://about.gitlab.com/pricing/ ) daar heb ik het eerder niet zien staan, zie nu dat het daar wel in het klein onder staat. (Gebruikte daarvoor al bitbucket en heb gitlab intern draaien)
Bedankt voor de aanvulling, zo heb ik weer wat geleerd
 

26/02/2015 16:39:50
Quote Anchor link
http://gitlab.com

Bekijk de 3 icons is op de homepage. Daar wordt aangegeven dat er 3 opties zijn.
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.