Wie wil jonge Opa helpen die de techniek niet kan bijhouden?

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Mike van de beek

Mike van de beek

31/03/2015 18:18:24
Quote Anchor link
Hoi Allemaal,

Ondanks dat ik een jonge Opa ben, ben ik niet in staat de jeugd en de techniek bij te houden. Ik ben op zoek naar een beetje hulp. Ik dacht dat ik dit had gekregen maar de persoon in kwestie laat niets meer van zicht horen.

Wat is er gaande.
Ik heb hulp nodig om de artikelen die ik in een MSQL DB heb aangemaakt zichtbaar te maken in een PHP webpagina.

Nu ben ik al een eind op weg, maar lig met mijn neus op de finisch lijn.
- DB werk en kan ik via inlog en WW in komen.
- Ik kan artikelen via een ADMIN PHP invoeren, foto's bijvoegen en tekst e.d.

Echter, wanneer ik alles heb ingevoerd, moet het ook nog zichtbaar gereaken voor de bezoekers van de website.

Nu neem ik als voorbeeld de website van www.saldersmotoren.nl. Als je daar op VERKOOP OVERZICHT drukt krijg je een pagina met ongeveer 5 a 6 DATABASE
Als je nu klikt op bijvoorbeeld de bovenste (AUTO'S) dan krijg je het overzich wat ik nu graag zou willen hebben. En dat lukt mij niet.


De website van www.saldersmotoren.nl is twee talig opgezet, vandaar dat er verwijzingen zijn naar diverse pagina;s e.d.

Ik ben echter met een website bezig en dit is een 1 talig gebeuren. (www.dewakkie.nl)

Ik weet dus niet de koppelingen van twee pagina's over te brengen naar 1.




Is het een idee dat als jij eventueel die dit leest mij zou willen helpen, je met mijn hulp zelf op de server inlogt en kijkt hoe het zit?

De configdb is volgens mij verder goed ingesteld.
Ik heb verbinding met de DB
Ik kan inloggen
Dit bestand staat ook in de includes DIR

Nu ben ik verder gaan kijken.
In de situatie op de server van Salders Motoren is de structuur als volgt opgebouwd.
ROOT
Vanuit de ROOT ga je naar PAGE
In PAGE kom je het bestand tegen auto.php (Het originele bestand) In PAGE is ook een DIR met de naam NL en daar kom je ook een bestand auto.php tegen

Vervolgens ga ik vanuit de ROOT naar INCLUDES en daar vindt ik dan de volgende bestanden.
Config.php
Configdb.php
In deze DIR staat ook een DIR met de naam LANGUAGE en daar staat een bestandje nl.php (hier worden ook een paar zaken aangeroepen m.b.t. de TE KOOP pagina / DB

Vanuit de ROOT ga ik naar ADM1 en daar tref ik de volgende zaken aan.

beheersales.php
beheersalesadd.php
beheerssalesdelete.php
beheerssalesedit.php
beheersalesview.php
beheerupload.php
beheeruploaddelte.php
createthumb.php
form-manualstart.php
upload.php

Vervolgens nog twee DIR met de namen:

inludes
--- adminlogin.php
--- adminsidebar.php

phpuploader
--- include_phpuploader.php
--- ajaxuploaderresource.php
--- ajaxuploaderhandler
+ 2x DIR license & Resources

Vanuit de ROOT tref je nog twee DIR aan met de namen:
Plubload
upload

Ook deze hebben te maken met de DB

Mijn gedachte was om dit geheel te gebruiken voor een website met een andere structuuropbouw.
Ik heb de DB gedownload/geïmporteerd en vervolgens naar de andere provider geupload.

In configdb.php heb ik het volgende aangepast:
DEFINE('WEBSITE_URL', $website);
DEFINE('DATABASE_USER', 'xxxxxxxx_nl');
DEFINE('DATABASE_PASSWORD', 'xxxxxxxxxxxx'); DEFINE('DATABASE_HOST', 'xxxxxxxx.int.intention.nl'); DEFINE('DATABASE_NAME', 'xxxxxxxxxxxxx'); DEFINE('EMAIL', '[email protected]');

In sales.php heb ik het volgende aangepast:
De nummers 1 & 2 daar heb ik Aangeboden en Gevraagd van gemaakt. (dit is ook in de DB aangepast in MySQL op de server) Hier kan ik een keuze maken tussen de verschillende items. Dit komt weer terug in het adminconsole wanneer je items gaat invoeren. Dan zet je deze gelijk in de juiste categorie. (3,4 en
5 zijn in dit geval overbodig maar staan niet in de weg) en ik heb een gedeelte weggehaald wat naar mijn beleving niet nodig zou zijn. (zie het verschul tussen auto.php en aanbod.php).

// VERANDERINGEN OP BESTAAND BESTAND sales.php ============================================================================
============
/* aangepast door Mike van de Beek: [email protected] ofwel door iemand die mij heeft geholpen in het verleden */

$category_id = 1; // <--- Verander het cijfer!
/*
1 Aangeboden
2 Gevraagd
3 Diversen
4 Brommer
5 Helmen
*/

// gewijzigde query zodat enkel de artikelen uit de juiste categorie gekozen
worden:
$query = "SELECT * FROM sale WHERE (active=1 AND
category_id=".$category_id.") ORDER BY saleid"; // ============================================================================
=========================================================


ik ben maar een simpele leek die kijkt hoe een ander het doet en daarvan leert.
Ik heb hier nooit voor geleerd en het ontbreekt mij aan de kennis.
Ik voel dat ik ergens dichtbij ben maar lig met mijn neus op de finish lijn.

Ik wilde de verschillende pagina verwerken naar 1 of twee pagina's in een andere opzet en opbouw van een andere website.
Salders Motoren in opgebouwd zodat je twee talen kunt gebruiken en ook tussen de twee talen kunt schakelen.
Nu wil ik gewoon een simpele website bouwen en wanneer je de pagina TE KOOP aanroept van www.dewakkie.nl dat je dan een overzicht krijgt zoals bijvoorbeeld de auto's van Paul Salders http://saldersmotoren.nl/index.php?pg=auto en wanneer je op LEES MEER klikt dat je dan een uitgebreide versie te zien krijgt:
http://saldersmotoren.nl/index.php?pg=salesview&id=36
In mijn beleving moet dit toch niet zo heel moeilijk zijn.

Zie uit naar reacties.
Met vriendelijke groet,
Mike
 
PHP hulp

PHP hulp

24/04/2024 22:36:07
 
Jan de Laet

Jan de Laet

01/04/2015 07:36:21
Quote Anchor link
PM gestuurd
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.