Word document met PHP?

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Hugo Bakker

Hugo Bakker

31/07/2014 17:36:42
Quote Anchor link
Hey,

ik heb een factuur gemaakt in word (screen hieronder) maar zoals je ziet zijn er een paar dingen die ik
met PHP zou willen invullen. Is er een manier waarbij ik een Word document kan aanmaken met PHP? Of een
word document kan bewerken met PHP? Hopelijk weten jullie raad...

Screen factuur: http://prntscr.com/486j79

Alles wat ik in het rood heb gezet zou dus via PHP moeten gaan...

Alvast bedankt!
 
PHP hulp

PHP hulp

23/04/2024 11:17:39
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

31/07/2014 17:42:15
Quote Anchor link
Waarom een Word-document? PDF is inmiddels wel een standaard als het gaat om documenten die mensen makkelijk moeten kunnen printen.
 
Hugo Bakker

Hugo Bakker

31/07/2014 17:45:35
Quote Anchor link
Dat zou ook perfect zijn. Als ik het maar via PHP kan maken of bewerken, is dat mogelijk?
 
Erwin H

Erwin H

31/07/2014 17:45:59
Quote Anchor link
Helemaal eens met Aar, aangezien je altijd de originele, niet aangepaste facturen moet kunnen bewaren. Pdf is absoluut de manier om een factuur aan te bieden.

Desalniettemin, je kan met php ook word documenten maken. Je hebt er wel bepaalde libraries voor nodig, bijvoorbeeld deze https://github.com/PHPOffice/PHPWord
(overigens zelf geen ervaring mee, dus je kan vast ook nog andere vinden die mogelijk ook nog beter zijn)

Voor pdf zelfde verhaal, zoek een externe library. Zijn genoeg gratis mogelijkheden.
Gewijzigd op 31/07/2014 17:46:39 door Erwin H
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

31/07/2014 17:48:42
Quote Anchor link
@Erwin, er zijn met Word-documenten ook mogelijkheden om ze read-olny aan te bieden. Maar tot hoever PHP-libraries hierin meegaan, dan is de vraag.

PDF is tevens veel gangbaarder tegenwoordig, dus die raad ik ook aan.
 
Ger van Steenderen
Tutorial mod

Ger van Steenderen

31/07/2014 18:41:11
Quote Anchor link
De meest uitgebreide PDF library die ik ken is TCPDF
Is die te uitgebreid dan is MPDF een goed alternatief.
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.