workbench en met PHP opvragen gegevens
Het volgende... ik maak gebruik van workbench en ben deze tutorial helemaal doorlopen.
http://dev.mysql.com/doc/workbench/en/wb-getting-started-tutorial.html
nu probeer ik herhaaldelijk via PHP gegevens op te vragen uit de database die ik via de tutorial heb aangemaakt en ik krijg er maar niets uit. kan iemand mij een voorbeeld script geven die toegepast is op deze tutorial die zou moeten werken? Dan kan ik zien wat ik fout doe.
alvast bedankt!
http://dev.mysql.com/doc/workbench/en/wb-getting-started-tutorial.html
nu probeer ik herhaaldelijk via PHP gegevens op te vragen uit de database die ik via de tutorial heb aangemaakt en ik krijg er maar niets uit. kan iemand mij een voorbeeld script geven die toegepast is op deze tutorial die zou moeten werken? Dan kan ik zien wat ik fout doe.
alvast bedankt!
Wat heb je zelf geprobeerd?
Ik heb alles geprobeerd... tot het eindelijk lukte... dus ik kom terug, als ik weer een dilemma heb. Het zat 'm in de host en schemanaam? Bedankt, voor je reactie in ieder geval. Mocht iemand anders problemen hebben met de eerste opstap van workbench naar php...
Deze script sluit aan op de tutorial en werkt ter controle en als eerste voorbeeld. Wel even nakijken op query namen. Als die eerste stap niet lukt frustreert het nogal vind ik persoonlijk.
Deze script sluit aan op de tutorial en werkt ter controle en als eerste voorbeeld. Wel even nakijken op query namen. Als die eerste stap niet lukt frustreert het nogal vind ik persoonlijk.
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
<?php
$con = mysql_connect("localhost","root","");
if (!$con)
{
die('Could not connect: ' . mysql_error());
}
mysql_select_db("dvd_collection", $con);
$result = mysql_query("SELECT * FROM movies
WHERE release_date='2005-08-05'");
while($row = mysql_fetch_array($result))
{
echo $row['title'];
echo "<br />";
}
?>
$con = mysql_connect("localhost","root","");
if (!$con)
{
die('Could not connect: ' . mysql_error());
}
mysql_select_db("dvd_collection", $con);
$result = mysql_query("SELECT * FROM movies
WHERE release_date='2005-08-05'");
while($row = mysql_fetch_array($result))
{
echo $row['title'];
echo "<br />";
}
?>
Gewijzigd op 04/07/2012 19:55:14 door Ivo Hendrikson