Zend Navigation
Ik zit helaas met een lastig probleem. Ik wil, met behulp van Zend Navigation, twee verschillende menu's maken. De eerste is een normale. De tweede is een menu dat veranderd, als je bent ingelogd. Kan iemand mij misschien op weg helpen? Ik kom er namelijk niet echt uit...
Gesponsorde koppelingen:
He Allard!
Lekker bezig nog met Zend Framework, zouden meer mensen moeten doen haha. Maargoed ik denk dat jij op zoekt bent naar (in je view):
Hoofdmenu
Submenu
En submenu pakt als het goed is meteen het goede submenu mits je container goed geconfigureerd hebt.
Wat je anders ook kunt doen is je submenu apart doorgeven aan de layout view via een frontcontroller plugin. Dus dan maak je een Zend_Navigation object met alle items die je in je submenu wilt op die pagina en vervolgens gooi je die in de view van je layout ofzo. In een controller iets als $this->_helper->layout()->getView()->submenu = $container.
Comments voor de renderSubmenu functie:
Wat heb je tot nu toe?
Whoppa ook handig: http://www.zendcasts.com/zend_navigation-dynamically-creating-a-menu-a-sitemap-and-breadcrumbs/2009/06/
Lekker bezig nog met Zend Framework, zouden meer mensen moeten doen haha. Maargoed ik denk dat jij op zoekt bent naar (in je view):
Hoofdmenu
Submenu
En submenu pakt als het goed is meteen het goede submenu mits je container goed geconfigureerd hebt.
Wat je anders ook kunt doen is je submenu apart doorgeven aan de layout view via een frontcontroller plugin. Dus dan maak je een Zend_Navigation object met alle items die je in je submenu wilt op die pagina en vervolgens gooi je die in de view van je layout ofzo. In een controller iets als $this->_helper->layout()->getView()->submenu = $container.
Comments voor de renderSubmenu functie:
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
/**
* Renders the inner-most sub menu for the active page in the $container
*
* This is a convenience method which is equivalent to the following call:
* <code>
* renderMenu($container, array(
* 'indent' => $indent,
* 'ulClass' => $ulClass,
* 'minDepth' => null,
* 'maxDepth' => null,
* 'onlyActiveBranch' => true,
* 'renderParents' => false
* ));
* </code>
* Renders the inner-most sub menu for the active page in the $container
*
* This is a convenience method which is equivalent to the following call:
* <code>
* renderMenu($container, array(
* 'indent' => $indent,
* 'ulClass' => $ulClass,
* 'minDepth' => null,
* 'maxDepth' => null,
* 'onlyActiveBranch' => true,
* 'renderParents' => false
* ));
* </code>
Wat heb je tot nu toe?
Whoppa ook handig: http://www.zendcasts.com/zend_navigation-dynamically-creating-a-menu-a-sitemap-and-breadcrumbs/2009/06/
Gewijzigd op 03/10/2011 21:33:09 door kees Schepers
Het artikel van Zend Casts heb al bekeken. Verder wil ook een menu, dat veranderd als je bent ingelogd. Is dat mogelijk?