ik ben een beginnend php gebruiker en ik ben al enkele avonden bezig om een UBB code toe te voegen aan de reactiemogelijkheid op het nieuwssysteem wat ik op deze site heb gevonden.
Echter wil het maar niet lukken dus wilde ik vragen of er hier iemand mij uit de brand kan helpen misschien?
Het zou namelijk wel wenselijk zijn dat niet iedereen willekeurige HTML op mn website kan gebruiken en ook een scheldwoordenfilter zal ongetwijfeld zijn nut kunnen bewijzen.
Voor het HTML probleem gebruik ik meestal:
<?
htmlentities($string);
?>
Dan wordt het alleen weergegeven en niet uitgevoerd maar zo kan ik wel zien wie er kwaad in de zin heeft :)
Je moet die class geinclude hebben voordat je hem gebruikt... meestal zet ik alle includes (lees class includes) bovenaan de page onder session_start();
?
Onbekende gebruiker
25-05-2004 23:02
Ik kom er niet aan uit, zou je eens naar het nieuwsysteem kunnen kijken.
De fetch van het systeem is toch $row[msg]; ??
ik krijg daar telkens een parse error bij in die ubb class op regel 21.
Tot overmaat van ramp is ook mn server down gegaan :-(
?
Onbekende gebruiker
27-05-2004 00:26
Na vanavond nog eens goed te hebben gekeken naar het script en na wat probeersels is het toch gelukt om op een simpele manier te includen wat ik voor ogen had.
Mitch, bedankt voor je adviezen!
Groetjes Ronald.
?
Onbekende gebruiker
27-05-2004 00:27
Na vanavond nog eens goed te hebben gekeken naar het script en na wat probeersels is het toch gelukt om op een simpele manier te includen wat ik voor ogen had.