Hallo ik ben Erik en ik ben nieuw met PHP, en ik weet er feitelijk nog niks van. Nou moet ik voor een opdracht op school een Content Management System (CMS) voor een meubel bedrijf in PHP maken. De lessen hiervoor zijn al geweest in het vorige jaar , en die heb ik noiet gevolgd omdat ik in eerste instantie voor een ander vak stond ingeschreven, maar dat is irrilevante info.

Kan iemand mij vertellen waar ik heb beste kan beginnen, om PHP te begrijpen en om er sowieso iets mee the maken.

vriendelijke Groet Erik.
op nl.php.net staat een documentatie die je zou kunnen lezen
veel op deze website komen
bekijk de scripts en tutorials en probeer op deze manier de programmeertaal tot je te nemen.
Jij wilt PHP leren he? Goed, checlist :)

Lees rustig de php howto door en pak er een paar tutorials bij. Ga eventueel oefenen en lees ook scripts door. Script zijn voorbeelden hoe het kan, en misschien leer je daar wel van!
Owkee alvast bedankt, jullie komen al heel behulpzaam over dat is mooi! :D

waar vind ik, die php how to, waar jij over spreekt. en staat daar ook in welke programmatjes ik ga nodig hebben om PHP te programeren en testen. of kan PHP net als HTML in het kladblok van windows gemaakt worden?
Just here
en de scripts vind je links
en de tutorials ook.

En php kan prima in kladblok gemaakt worden, hoewel een editor met highlight wel aan te raden is. Ik adviseer Editplus. Of Edit+ zoals ie ook genoemd wordt

Reageren