Ls,

ik heb een probleempje met 'classified' dit is een component voor joomla/mambo omdat de makers het product niet meer ondersteunen hoop ik dat jullie mij kunnen helpen.

Classified heeft de mogenlijkheid in zich om een plaatje te uploaden. deze wordt in een map weggezet. daar krijg hij alleen niet de juiste rechten. (apache is eigenaar) nu zou ik graag willen dat hij tijdens het verwerken de juiste rechten mee krijgt (644) is dat mogelijk in onderstaande code? (dit is een gedeelte van de code)

// picture...
$newimagename = $old_image;

// delete old file if is existed
if (($delete_image == "yes") && ($ogl_allow_edit_images == "1")) {
if (@file_exists ($mosConfig_absolute_path."/components/com_classifieds/adimages/".$old_image)) {
unlink ($mosConfig_absolute_path."/components/com_classifieds/adimages/".$old_image);
}
if (@file_exists ($mosConfig_absolute_path."/components/com_classifieds/adimages/thumbs/".$old_image)) {
unlink ($mosConfig_absolute_path."/components/com_classifieds/adimages/thumbs/".$old_image);
}
$newimagename = "";
}

$imurl="";
if ((@is_uploaded_file($_FILES['adimagefile']['tmp_name'])) && ($ogl_allow_edit_images == "1")) {
// --
$extpos=strrpos($_FILES['adimagefile']['name'],".");
$ext=strtolower(substr($_FILES['adimagefile']['name'],$extpos+1));
$ext2=$ext;
if ($ext2=="gif") $ext2="png";
if (!(($ext2=="png") || ($ext2=="jpg") || ($ext2=="jpeg"))) {
echo "<script> alert('"._OGL_IMAGE_NOT_VALID."'); window.history.go(-2); </script>\n";
exit();
}
// --
if (@file_exists ($mosConfig_absolute_path."/components/com_classifieds/adimages/".$old_image)) {
unlink ($mosConfig_absolute_path."/components/com_classifieds/adimages/".$old_image);
}
if (@file_exists ($mosConfig_absolute_path."/components/com_classifieds/adimages/thumbs/".$old_image)) {
unlink ($mosConfig_absolute_path."/components/com_classifieds/adimages/thumbs/".$old_image);
}

$imname=date("YmdHis")."_".substr($newcontrolofid,0,8).".".$ext2;
$impath= $mosConfig_absolute_path."/components/com_classifieds/adimages/".$imname;
$imurl= $mosConfig_live_site."/components/com_classifieds/adimages/".$imname;
$thmbph= $mosConfig_absolute_path."/components/com_classifieds/adimages/thumbs/".$imname;
$newimagename = $imname;
if (@move_uploaded_file($_FILES['adimagefile']['tmp_name'],$impath)) {
// $row->adimage=$imname;

Graag jullie reactie.

Groet,

Scooby
niemand?
Plaatjes die worden geupload krijgen 755 en owner is Apache en ik zou niet weten waarom je de owner of de rechten wilt wijzigen.
En groep ben jij dan zeker?
Of ben je ook owner?
Misschien zodat je ze via ftp kan verwijderen :)
chmod($imgpath, 0775 of 0777); does the trick denk ik wel :)

Owner veranderen gaat volgens mij niet, het is mij tenminste nog nooit gelukt met chown(). Dan zou apache als superuser moeten draaien. En ik zie genoeg redenen waarom je dat niet zou willen.
SanThe schreef op 10.11.2005 21:42
Plaatjes die worden geupload krijgen 755 en owner is Apache en ik zou niet weten waarom je de owner of de rechten wilt wijzigen.

Nu dus niet nu krijgen ze 600 vreemd genoeg. de laatste reactie ga ik maar eens proberen.
Bedankt!
Ligt aan de directory waar ze worden ingezet. Maar Mambo kan er nog steeds mee werken. Apache is de owner, dus.

Reageren