Hoi :)

Ik ben al een tijdje bezig om netjes m'n gastenboek in m'n website te integreren, maar op de 1 of andere manier werkt het niet. Mijn webserver ondersteunt wél PHP, dus vandaar dat ik er niet meer uit kom. M'n script bestaat uit 2 delen: berichten.txt en gastenboek.php. Ik kan 'm openen, maar zodra ik een bericht toevoeg krijg ik dit:

Warning: fopen(berichten.txt): failed to open stream: Permission denied in /home/virtual/site41/fst/var/www/html/gastenboek.php on line 83

Warning: fwrite(): supplied argument is not a valid stream resource in /home/virtual/site41/fst/var/www/html/gastenboek.php on line 84

Warning: fwrite(): supplied argument is not a valid stream resource in /home/virtual/site41/fst/var/www/html/gastenboek.php on line 85

Warning: fclose(): supplied argument is not a valid stream resource in /home/virtual/site41/fst/var/www/html/gastenboek.php on line 86
Beste Steef, bedankt voor het achterlaten van een bericht.

Klik hier om alle berichten te lezen.

Er wordt dus niks toegevoegd en blijft maar een error geven. Weet iemand hoe ik dit kan oplossen?

Alvast bedankt!

Grtz,
Steef
failed to open stream, berichten.txt ge-chmod?
Nopes :O Dat is dom. Ik ga het nog eens proberen.[Vorige keer toen ik dat wel had gedaan, kreeg ik hetzelfde...]
Kijk.. Nu krijg ik:

Warning: chmod(): No such file or directory in /home/virtual/site41/fst/var/www/html/gastenboek.php on line 61

:S
Staat die berichten.txt wel op de goede plek, en hoe chmod jij?
Berichten.txt zou goed moeten staan, en ik chmod waarschijnlijk verkeerd, hehe :p Ik heb overal en nergens namelijk gewoon wat stukken script gezocht en in elkaar geplakt [heel handig als je er eigenlijk niks van af weet :S]...

Ik heb net via Scriptzine deze code geprobeerd:

"Manier 2:
Je kan ook nog bestanden chmodden via php zelf. Daarvoor heb je deze code nodig:
Code
1
2
3
4
5

<?php
chmod ("/map/bestand.dat", 0777);
?> "

Ik zal 'm dus waarschijnlijk gewoon verkeerd geplaatst hebben...
Ik werk trouwens niet met een FTP-server...

Zal zal toch echt FTP handmatig moeten Chmodden.
Dat kan ook via php dat FTP-en, jaa, maar probeer eerst handmatig via FTP
tenzij je serieuze FTP angst heb zal je via php moeten Ftp-en

Reageren