ik maak nu een kleine site met fotos van een feest, maar het zijn fotos van 2 mb, nou laat ik ze in het klein zien 200*150, maar ze blijven voor het laden 2mb:S, is er niet iets wat ik kan doen, behalve verkleinen met photoshop cs, om de laad tijd te verlagen? zonder GD graag(heb ik niet, en snap niet hoe ik moet instaleren).

alvast bedankt
Zonder GD staat gelijk aan server mishandeling. het resizen zonder GD vreet prossesor.
k maar ik gebruik de install versie van php en snap nix van die binairy shit, maar ik had gehoord dat GD automatisch in php 4.3.6 zit, of is dit niet waar?.

thijs
Dit is gedeeltelijk waar

met php 3.6.4 wordt de brondcode van de gd libary die bij de php versie past automatisch meegeleverd, en evt meegecompiled.

Voor windows is het niet zo'n probleem om php precompiled aan de praat te krijgen. Dat is een kwestie van de juiste dll's downloaden en laden.

Grtz,

Adje
Met het verkleinen in de HTML-code wordt de foto niet kleiner van dus is logisch! :-D
En met wat voor dpi's schrijf je je foto's weg?
75 dpi is op zich genoeg voor een website... je scherm gaat niet hoger dan 96 dpi!
En dat scheelt je ook aanzienlijk in de opslagruimte ;-)

Groetjes,

JOHN

Reageren