Ik ben sipke jan sangers en loop stage bij een bedrijf in drachten. Ik moet een applicatie maken met php. Hierin kunnen gebruikers inloggen.
Het probleem is dat de gebruiker maar 1 keer ingelogd mag zijn. Met een session's is dit bijna niet op te lossen geloof ik en als je een boolean in een database bijhoudt, moet die veranderd worden na uitloggen.
Dit werkt wel, maar als de gebruiker de browser dichtdoet of de session heeft een timeout, kan de gebruiker al niet meer inloggen omdat de boolean gezet is.
Weten jullie hier een oplossing voor?, het hoeft niet beslist via een database te gaan, ik sta overal voor open.
waarom zo moeilijk ? waarom moet je in je cookie 'informatie" zetten
ik zou gewoon een cookie maken, met eenderd wat in, deze aanmaken wanneer je inlogt, en als de cookie bestaat, kan je gewoon niet inloggen. als de gebruiker zijn browser dan sluit, is de cookie zowizo weg.
nadeel is, je kan het nie tcontroleren ..., en gebruikers kunne verschillende browsers gebruiken .. etc ...
100% veilig zal dit niet rap lukken.
?
Onbekende gebruiker
20-12-2005 17:35
Hipska schreef op 20.12.2005 17:04
iemand?
Hé, beetje rustig. Pas na een dag of twee geen antwoord moet je pas gaan bumpen. Niet na een paar uur...
Wat je ook kan doen is d.m.v. js met onunload een
pagina op te roepen, die in je MySQL een boulian op nul zet, maar dit te doen met frames; je laat alle paginas in een frame en de frameset krijgt een onunload