Hallo iedereen,

Ik ben een hobbyist die van zijn hobby zijn werk probeert te maken. Ik heb een website gebouwd gerelateerd aan WIFI hotspots.

Nu is deze site ook bedoeld voor hotspothouders en wil ik dus een ledensysteem maken. Ik heb al meerdere PHP-scripts geprobeerd en bewerkt maar ik kom niet tot het gewenste efeect. Het blijven toch een soort fun systemen.

Waar ik naar op zoek ben is een ledensysteem dat ondanks het nog steeds een hobby is, toch heel zakelijk is. Deze moet tevens makkelijk op mijn website te integreren zijn.

De profielpagina die door de leden worden aangemaakt moet het volgende bevatten:

Mogelijkheid voor uploaden van max 10 foto's ( deze optie moet door mij in te schakelen zijn qua aantal tot 10).

Textfields voor bedrijfsnaam, adres, postcode/woonplaats,land, telefoonnummer, email adres en homepage.

Tevens een groot textarea waarin men bedrijfsinfo en reclame in kwijt. Zonodig bijv. een prijslijst of menukaart in kunnen uploaden. Ook deze area moet door mij in en uit te schakelen zijn.

Verder moet het systeem de volgende (standaard)opties bevatten:

Inloggen
registreren
profiel wijzigen
multilogin
uitloggen.

Als men zich dan heeft geregistreerd moet men een activeringsmailtje ontvangen met een welkomstext die ik zelf kan bewerken.

Bij het registreren zijn er bepaalde velden die verplicht ingevuld zouden moeten worden anders gaat het registreren niet goed. Ook moet het systeem reeds gebruikte namen en email adressen herkennen.

Helaas kan ik nog niets bieden voor dit systeem dan alleen een vermelding op mijn site en evt. raclameruimte op mn site.

Als iemand me zou kunnen helpen, graag.

Groetjes NyoNG
is allemaal wel te maken hoor.

ik zou beginnen met een tabel aan te maken genaamd users/leden/klanten oid.

daar zet je dan o.a. de volgende kolommen in:
id
foto_aantal
foto_url1
foto_url2 enz.
prijslijst
prijslijst_url
en dan nog andere kolommen zoals
bedrijfsnaam
adres
plaats
website enz.

nou, dan is het voor de rest betrekkelijk simpel, je maakt in jouw admin een gedeelte waar je het record van het lid "update" naar het aantal foto's wat jij wilt. dan laat je bij het registreren en profiel wijzigen controleren op hoeveel foto's er maximaal geupload mogen worden. en zoveel upload vakjes laat je dan zien.
de geuploade bestanden sla je ergens op op je server, en de url daar naar toe sla je op in je db. nooit de foto's zelf in de db opslaan.
voor de rest ongeveer hetzelfde voor de prijslijst/menukaart enz.
je maakt een enum veld van 'prijslijst' en daar zet je als waardes in 'nee', 'ja'
dan update je dat veld als je mensen de mogelijkheid wilt geven tot uploaden daarvan of juist niet.
voor de rest kun je hetzelfde upload scriptje weer gebruiken.

EDIT: voor de alreeds gebruikte gebruikersnamen enz. kun je het volgende stukje code gebruiken.

<?php
$query = "SELECT * FROM leden WHERE gebruikersnaam=".$gebruikersnaam;
$result = mysql_query($query);

if (mysql_num_rows($result) > 0);
{
echo('Deze gebruikersnaam is al in gebruik, kies a.u.b. een andere.');
}
else
{
// rest van je script
}
?>
Hey bedankt voor je reactie.

Ik ben zelf nog eigenlijk compleet als groen wat betreft php. Ik leer iedere dag een stukje bij. maar ik moet zeggen dat ik er pas een paar weken mee bezig ben.

Ik heb al een leden systeem dat eigenlijk vrij goed werkt maar niet de opties bevat zoals ik dat wil. Het is zeg maar een standaard ledenzysteem zoals je hier tegenkomt. in mijn ogen een fun profielsysteem. Deze moet eigenlijk aangepast worden naar een zakelijk systeem en dan geintegreerd worden in mijn site.

Echter krijg ik het niet voor elkaar. Ik weet niet hoeveel werk dat zoiets is. vandaar dat ik vraag of iemand dat voor mij zou kunnen aanpassen.
Hallo NyoNG,

ik denk dat daar toch wel behoorlijk wat tijd in zou gaan zitten. Je zegt het zelf al: "een zakelijk systeem". Als een klant zoiets aan mij zou vragen zou ik er toch al snel een paar dagen voor uittrekken, inclusief testen en besprekingen.
Hoi Jan,

Ik begrijp wat je zegt. Het is ook niet mijn bedoeling om op stel en sprong iets voor elkaar te krijgen of te ontvangen. Ik begrijp inderdaad dat er op zijn minst een aantal dagen in gaat zitten.

Daar had ik ook zeker rekening mee gehouden, vooral omdat ik weet dat als ik het zelf moet gaan uitvissen dat het dan op zijn minst een paar weken zou gaan duren :p

Maar mag ik hier uit concluderen dat je evt. iets voor mij zou kunnen betekenen?

Reageren