Ik heb wat problemen met MYSQL.
Ik wil een database gaan opzetten met klanten erin. Maar waar moet ik deze precies aanmaken? Ik heb EMS SQL manager 2005 gekocht. Hierin kon ik mogelijk alle handelingen verrichten. Maar ik kom hier niet helemaal wijs uit. Wie kan mij helpen.
Maar ik heb geprobeerd een database te maken dan te connecten. Maar nu krijg ik steeds deze fout melding:

[DBNETLIB][ConnectionOpen(Connect()).] De SQL server bestaat niet of de toegang tot de server is geweigerd.

Ik heb momenteel MYSQL server 5.0 draaien.

dus wat is de fout.
Alvast bedankt,

Sander
Iemand?
Ik denk dat het niet duidelijk is.
Sowieso snap ik niet waarom je een duur programma gaat kopen, als je nog niet weet hoe het werkt...
Ik heb het programma ook niet gekocht mijn baas heeft het gekocht voor mij om een database op te stellen. Ik was de enige in het bedrijf met een beetje verstand van pc talen dus. Hij heeft dit pakket gekocht voor mij om het te vergemakkelijken,maar dit mocht dus niet helemaal baten. Elke keer als ik via php de database wil benaderen krijg ik deze fout melding. Kan iemand mij helpen google in ieder geval niet...

alvast bedankt...
Er zal vast wel ergens een config.php ofzoiets zijn.
Dus kijk maar of je de gegevens goed hebt ingevult.
Heb je wel de goeie rechten gekregen om de SQL server te benaderen? Gebruik je de juiste combinatie gebruikersnaam/wachtwoord?

Als je een host huurt, kan je eens navragen of alles klopt.

Reageren