Hallo,

Ik ben bezig met mijn site - http://messengerlive.me.funpic.org/index3 - en ik heb nu een probleem.

Ik wil een soort van 'iframe' maken maar dat doe ik door middel van een truc namelijk met de css code 'overflow'.

Nu wil ik dus geen bottom-scrollbar wat ik dus wel krijg. Ik wil wel een rechter-scrollbar.

Is er een manier om de bottom-scrollbar weg te halen en de rechter in stand te houden?

Alvast bedankt!
Je zou het kunnen doen met DIV'jes en CSS, maar ik weet niet meer precies hoe het moet. Ik ga eventjes zoeken...
overflow:auto. Maar dat wil volgens mij alleen bij divs (display: block zou ook kunnen helpen) met een vaste hoogte.
JA, wil ik ook wel. Alleen aan de rechterkant scrolbar. Is dit mogelijk?
Hoi Stefan,

normaal gesproken is overflow:scroll altijd twee balken en overflow:auto alleen een verticale, als je tenminste zorgt dat de inhoud van je div niet breder is dan de breedte van je div

edit: voorbeeld op een site die ik net af heb
En als het eindelijk werkt zal je zien dat het in IE niet werkt
Sebastiaan schreef op 28.11.2005 20:46
En als het eindelijk werkt zal je zien dat het in IE niet werkt

Haha! Die van mij werkt ook in IE ;-)

edit: maar omdat IE anders omgaat met het boxmodel kan de breedte van de inhoud verschillen t.o.v. andere browsers
En wat betreft die scrollbar: Je moet met dat op verschillende resoluties testen en daar heb ik nu mijn vriendje de ' Developer Toolbar ' voor ^^
Ja, die is handig hè? Het is ook een goed plan om een vaste breedte op te geven voor zo'n div, als je tenminste geen horizontale scrollbar wilt. Dus niet werken met:

#mydiv {
width: 30%;
}
als je toch met een CSS werkt kan je het heel makkelijk oplossen
door het volgende aan je CSS toevoegen

overflow-x: hidden;

Reageren