Ik zat daarnet even een oud topicje (met 43 posts vandaar deze nieuwe :)) te lezen en dit viel me op:
Arend zegt:
Als je 50.000 users hebt, mag je wel zorgen dat je 3 dedicated webbakken hebt die goed geloadbalanced zijn, en dat je php code of geen php code meer is of, zo vernuftig geschreven dat niet je webbak en apache (die ubergeoptimalizeerd moeten zijn) niet op hun bek gaan.

Dan kan je je ook nog zorgen maken over dat de constructie via php misschien niet handig is.

Nu ben ik zeer benieuwd wat je bedoelt met het vetgedrukte gedeelte en wat jij zou aanraden voor 50.000 users?

Edit : TYPo
50.000 per wat? per dag? per minuut? per uur? per minuut? 50.000 bezoekers per dag kan phphulp.nl zelfs aan =)
Welke thread is het? Ik heb geen idee meer in wat voor verband ik deze ochtewijfeld bijzonder verstandige opmerking gemaakt heb :)
50.000 bezoekers per dag :) (of meer :))
Maar Arend leek iets beters te weten en aangezien ik PHP nu wel snap, was ik benieuwd wat hij bedoelde of op welke taal hij doelde ...
Ik snapte wat je wilde de eerste keer, ik wil alleen even de originele thread nog ff lezen waar het over gong:)
Het ging dus over php based cron jobs. Het alternatief zou zijn unix cron jobs :)

Grtz,

Arend
Het ging wel over PHP of een andere taal:
en dat je php code of geen php code meer is of, zo vernuftig geschreven
Dat stukje ging het om :)
Aad; lees eens! Het ging erom dat er een cron based stuk in php gemaakt ging worden; dus bij elke hit zou er gekeken moeten worden of er een cronjob uitgevoerd moest worden. Mijn punt was dat dit niet zo nuttig was. Lees die thread nog een keer.
idd, heb het ook ff gelezen :) ik ben ook nie echt een voorstander van cron jobs in php..

Reageren