Ik heb het volgende probleem waar ik nu al een paar dagen mijn hoofd over breek:
Ik heb een computer in mijn netwerk die ik gebruik als webserver. Ik heb daar xampp op geinstalleerd met Mambo als CMS. Nu werkt lokaal alles prima, echter...
Wanneer ik mijn server van 'buitenaf' wil benaderen krijg ik wel mijn indexpagina te zien, dat wil zeggen, alleen de tekst. Er is geen opbouw van tabellen en ik krijg geen images te zien. Vreemd genoeg worden de adminpagina's wel (bijna) goed vertoond.
Het probleem is dat de grafische content lokaal geprobeerd wordt te laden (bij properties staat "http://localhost/[naam].gif".
Ik kan dit wel aanpassen door in mijn config bestanden mijn ip adres in te vullen als 'live site', maar dan heb ik hetzelfde probleem met het lokaal bekijken van mijn pagina. Ik kan namelijk niet via mijn ip op m'n eigen server komen.
Heeft iemand een suggestie hoe ik toch lokaal kan werken zodat ik lokaal als van buitenaf de zelfde pagina (opbouw) krijg?
Jou router ondersteund geen nat loopback, als het goed is heb je geportforward, dat is een soort eenrichtingsverkeer, van buiten naar binnen... jij bent al binnen dus dat vinden sommige routers niet helemaal lekker.
Je zou het kunnen proberen via een proxy, en anders maak je een kleine aanpassing in je hostfile... Zodat je wel erop kan :)
Wel een beetje dubbel op, de speedtouch 510 is namelijk al een router (en een stuk betere/stabielere/veiligere dan de sitecom maargoed).
De sitecom zal inderdaad niet ondersteunen wat wij graag zouden willen.
Heb je een domeinnaam waarop jou 'server' te bezoeken is? Of doe je dat met een ipadres. In het eerste geval is er een makkelijk, simpele en transpirante oplossing. In het 2e geval word het wat ingewikkelder.
't is idd wel dubbel op, en om eerlijk te zijn is dat blok plastic van sitecom een k*tding, maar m'n modem heeft maar 1 uitgang en geen wan. En om te voorkomen dat ik iedere keer m'n nek breek over 15 meter utp kabel door m'n huiskamer heb ik toch maar die sitecom ertussen gehangen, maar da's een ander verhaal.
Of maak van die sitecom router een switch, dhcp uit, geef hem een ipadres in de speedtouch range en sluit een netwerkkabel op de lan interface aan. Je gebruikt de wan-interface dan niet meer.
Wat je kan doen is je 'hosts' file openen (%SystemRoot%\system32\drivers\etc\) en daar het volgende toevoegen:
x.x.x.x jarnoenrenate.flappie.nl
x.x.x.x = interne ipadres server.
Of dit werkt is een beetje afhankelijk van hoe die flappie.nl te werk gaat.
Vervolgens kan jij gewoon jarnoenrenate.flappie.nl gebruiken :).