Beste mensen!

hoe krijg ik mijn database het beste online binnen php? er moeten meerdere formulieren en relaties in komen en dit alles moet opgeslagen worden in de database hoe en met welke programma's krijg ik dit het beste voor mekaar? ik ben echt nog een beginneling dus als jullie een programma weten waarmee ik makkelijk een php site kan ontwikkelen zou dit heel mooi zijn!

alvast bedankt en fijne feestdagen.
php scripts maak je niet met behulp van een "programma"

PHP is gewoon code typen.

Tips:

PHP tutorial
MySQL Database
Website waar je je nu bevind :)

Probeer veel scripts uit en lees de tutorials op deze en andere websites goed door.

Ik hoop je hiermee wat op weg geholpen te hebben.

Mvg,

Erik
Ik raad je aan om te beginnen met het (na)maken van een simpel iets als een gastenboek. Hierin zit heel simpel verwerkt hoe je vragen stelt aan MySQl, hoe je formulieren maakt en de gegevens in MySQL stopt.

Daarna zou je verder kunnen gaan met iets ingewikkelders. Wel eerst altijd goed plannen wat je gaat maken, anders kom je er verstrikt in te zitten. Dus de tabellen normalizeren, alle formulieren en hun afhandeling apart (maar alles wat ze met elkaar gemeen hebben (functies voor controle e.d.) zo veel mogelijk tussen ze uitwisselen met include()).

Van een gastenboek naar een ingewikkeld formulier met relaties is een grote stap, maar van niets naar een formulier met relarties is een te grote stap. Je moet jezelf niet verzuipen in de ingewikkelde dingen. Dat kost te veel plezier en motivatie.

En prettige kerstdagen en een gelukkig nieuwjaar :)
Koop een goed boek voor PHP voor +/- 20 eurie. Koop geen naslagboek, maar koop een soort workshop boek. Dus een boek waarin je van het begin af aan stap voor stap een php programma maakt.

Het is zeer aan te raden als dit boek ook de objectgeorienteerde kant van php laat zien.

Reageren