Ik heb een probleem en snap er niks van.

Ik ben voor school met een site bezig, een nieuwe tabel enzo aangemaakt, maar krijg steeds de volgende error wanneer ik wat probeer aan te roepen:

Warning: mysql_fetch_object(): supplied argument is not a valid MySQL result resource in /home/xtreme/public_html/cmd/agenda3.php on line 20

Ik krijg de error ondanks de query goed moet zijn, want ik heb hem gekopieerd van een ander werkend script op dezelfde database host. Alleen staat de ene in database X met tabel XX en de ander in database Y met database YY. Ik kan de database wel gewoon aanroepen want daar geeft hij geen fouten bij, maar wanneer ik iets wil uitlezen met een query als onderstaande krijg ik de error op de nieuw aangemaakte database (en dus niet bij de oude database/tabel)

<?
$query = mysql_query("SELECT * FROM YY ORDER BY datum DESC");
while($object = mysql_fetch_object($query)){
$id = $object->id;
$titel = $object->titel;

echo $titel;
}
?>
Maar hoe komt het dan dat ie op de ene tabel wel werkt en op de andere niet?

Ga in ieder geval bij het debuggen kijken en hopen dat het ermee verholpen wordt.

Het is gelukt. Door op andere pagina te debuggen zag ik wat er onder andere fout was (tabelnaam en database door de war gehaald, en andere host pakte ie niet dus maar weer op localhost gezet). Iig, hij werkt zoals ie moet werken!
Debuggen == Leren :D
en natuurlijk, momenten van harde koppijn :S
:)
Wel beter dat debuggen, je maakt zo snel een klein foutje die je maar niet ziet, en dan lijkt alles te kloppen en werkt het niet. Die debugtutorial zal ik denk vaker nodig hebben:)
Het gaat niet alleen om je eigen kleine foutjes, qua tik fouten.. bij grotere projecten gaat het ook om het localizeren van fouten: in elk gedeelte van mn code zit de fout, en wat is de fout; niet alleen dat er iet sfout is. Zodra je weet wat er fout is heb je ookw eer sneller een oplossing.

Reageren