Hoe kan ik zorgen dat er in een tabel automatische naar een niewe regel word gemaakt?

Voorbeelje dat gewoon normaal zal werken:
<?php
//ff php tag om highlined te krijgen
<table cellpadding="0" cellspacing="0" width="800" border="1">
<tr>
<td width="355">tekst</td>
<td width="490">tekst</td>
</tr>
</table>
?>

Voorbeelje dat niet normaal werkt:
<?php
<table cellpadding="0" cellspacing="0" width="800" border="1">
<tr>
<td width="490">
test-test-test-test-test-test-test-test-test-test-test-test-test-test-test-test-test-test-test-test-test-test-test-test-test-test-test-test-test-test-test-test-test-test-test-test-test-test-test-test-test-test-test-test-test-test-test-test

</td>
</tr>
</table>
?>

Dit zal als je um bekijkt helemaal worden uitgetrokken.
Ik wil dus zorgen dat als ie naar dat ie 490 breed is gewoon automatisch een nieuwe regel maakt(<br>). Kan dit ook meschien met css met een optie?

Ik zie dat het ook hier gebeurt. (Sry voor de admin od moderaters maar dit help mij dan om het beter uit te leggen wat mijn probleem is.
Php heeft een functie om woorden te wrappen na een x aantal tekens (niet pixels zoals jij wilt).

http://nl2.php.net/wordwrap

Voorbeeld:

<?php
$text = "De snelle vos springt over de luie hond.";
$newtext = wordwrap ($text, 20 );

echo "$newtext\n";
?>

geeft:

De snelle vos
springt over de
luie hond.

Maar dan moet jou tekst dus wel in php staan, of je moet het uit een bestand/database halen.
Je kunt ook dit doen, om te zorgen dat de breedte van je tabel niet uit de klauwen loopt:

<table cellpadding="0" cellspacing="0" width="800" border="1" style="table-layout: fixed;">

Misschien ook wel eens wat voor PHPhulp :-)
Dan loopt de text uit de tabel... Vind ik dit mooier...
Hee, je hebt gelijk! Vroeger werkte dat in IE maar nu niet meer. Dan maar meerekken :-)
Jha, dat wordwrap werkt goed :) >> ik heb het al gebruikt en getest :)

Reageren