Door
Anton VE
op 28-12-2005 14:30
gewijzigd op 28-12-2005 17:31
1.051 views
Het probleem is ik wil in men header men login plaatsen. Dat lukt maar dan heb ik het probleem het staat teveel naar boven als ik een <br> plaats is het teveel naar beneden....
alvast bedankt
zog eerst voor een goede source code
daarna voor een goede layout
zet daarna de source in de layout
Warning: mysql_fetch_assoc(): supplied argument is not a valid MySQL result resource in /usr/export/www/hosting/p4e/login.php on line 18
Warning: mysql_num_rows(): supplied argument is not a valid MySQL result resource in /usr/export/www/hosting/p4e/login.php on line 20
Je bent niet goed ingelogd, ga kijken of er iets is fout gegaan
Ik richt me eerst op de html. Daarbij probeer ik vooral de semantische betekenis van de tags in de gaten te houden. Dus als ik een lijst heb, laten we zeggen een menu gebruik ik <li> en geen tabel. Belangrijk is ook om een pagina met een <h1> te beginnen, voor zoekmachines.
Omdat de lay-out natuurlijk belangrijk is, zet ik ook al een aantal divs op de goede plekken. Meestal heb je een container-div een wrapper-div, evt een header en/of een footer-div, en natuurlijk een navigatie-div.
PHP en MySQL gaan meestal gelijk op met de bouw van de pagina's.
Als er nog JavaScript dingen zijn, doe ik die meestal nadat ik de HTML van een pagina klaar heb. Dus formchecks en dergelijke.
Daarna is het CSS-en geblazen, met FireFox, IE en Opera open. Veel geklooi soms om het in alledrie hetzelfde te krijgen, maar ik ga wel door tot het zo is.
Dan het project een paar dagen laten rusten en ineens weer een paar dingen ontdekken die anders moeten :-)