dit is niet helemala het goede forum voor deze vraagmaar ben helemaal niet bekent met javascript dus weet neit waar ik het anders meot vragen..
mijn vraag is kan je met javascript naar een .txt file schrijven..? en zo ja hoe..?
wat me al wel gelukt is is om de format en alles goed te krijgen en dan een alert te creeeren maar dit moet dan niet naar een alert maar naar een txt file..
ik gebruik nu dit:
function process(){
var editorText = exportText();
//editorText = thisMovie(movieName).GetVariable("editor.fullText");
//editorText = searchAndReplace(editorText, "&", "&");
//editorText = searchAndReplace(editorText, "&", "&");
alert(editorText);
}

met vriendelijke groet,
yoram
Ik hoop van niet. Javascript is clientsite dus dan zou er op de pc van de bezoeker een file worden geschreven. En dat vindt niemand leuk.
Met server-side JavaScript kan het wel geloof ik. Maar waarom gebruik je niet gewoon PHP en een database?
<script language="JavaScript">

function InsertText(file, text) {
InsertText=document.writeln(file,text);
InsertText.focus();
}
</script>

dit zou hem moeten zijn!
Kan niet met javascript. Je kan wel de gebruiker vragen (via een script) om een bestand lokaal op te mogen slaan, maar voor een forum heeft dat totaal geen nut. Want lokaal is - niet op internet is - niet voor iedereen toegankelijk.

En dat wat shkar zegt, writeln heeft maar één parameter nodig, namelijk de tekst. Deze print javascript naar het scherm, als tekst. En een focus kan je alleen toewijzen aan dingen die je kan selecteren, aandacht kan geven. Bijvoorbeeld links (dat waneer je met [tab] alle links af gaat) en input-elementen. Een gewone lap tekst kan je niet aandacht geven.
ok met javascript dus in principe niet..
maar..
ik heb nu dit..
function process(){
var editorText = exportText();
//editorText = GetVariable("editor.fullText");
//editorText = searchAndReplace(editorText, "&amp;", "&");
//editorText = searchAndReplace(editorText, "&", "&amp;");
alert(editorText);
}
en dan krijg ik dus een alert..
is er geen snelle makkelijke manier om dit te doen met php?
de bedoeling is dat dit gebeurt als er op een button wordt geklikt..

is dit mogelijk.. (op een makkelijke manier?)
alvast bedankt in ieder geval voor de reacties!
yoram
Je kan via AJAX Javascript met de server laten communiceren, en zo de gegevens opslaan.

Je kan ook de inhoud niet alert'en maar in een textarea laten zetten (textareaelement.value) en dan dat formulier (laten) verzenden.
http://www.truustrendy.com/test/index1.html
dit is hoe gebruikt word..
als je op submit klikt (of dat zwarte vlak)
dan moet de tekt in een txt opgeslagen worden.

kan dat op een makkelijke manier met php?

greetz

Reageren