Ik zoek een script wat zoekt naar verschillende pagina's (niet naar de inhoud er van) bijvoorbeeld:
je hebt een pagian index.htm en zet daar in een stukje code met trefwoorden e.d. De zoek pagina kijkt dan of het ingevulde woord ook in een document staat en laat deze dan zien.

Is dit mogelijk (ben niet goed in php)????
Je zou met css dit kunnen doen:
#trefwoorden {
display:none;
}

En in de pagina body dan:
<div id="trefwoorden">Soep Kip Vlees Groent</div>
En met regex de trefwoorden uit de pagina halen:
$trefwoorden = preg_replace('#(.*?)<div id="trefwoorden">(.*?)</div>(.*?)', "\\2", $pagina);

Het is maar een idee.
ok ik zal wel ff wat proberen
En op toevoeging op me laatste post: je moet $trefwoorden dan nog exploderen op een spatie, aangezien de trefwoorden op een spatie gescheiden zijn ;)
Jup, maar dan misschien nog wel mooier als je:

Vlees Kip wel gaat exploderen, maar dat die "Vlees Kip" wel als totaal bekijkt ;)
Beetje idee zoals dat bij google werkt. tussen " (quotes) zoekt die letterlijk op, en losse woorden haalt die uit elkaar. Kan je mooiere zoekresultaten krijgen ;)
Zelf zou ik met php een soort crawl bot maken die ik met behulp van cron jobs snachts zijn werk laat doen. Mijn botje zet dan info in de mysql db, die ik er met een zoekmachine er weer uit kan halen :)
Kan je dat voor mij maken? Of is dat heel moeilijk?
(of heb je er geen zin in)
Ben een leek in php.

ik denk dat het toch wel heel moeilijk is zo'n script, ik zoek wel wat in een andere taal. Allemaal toch bedankt voor het reageren.
@ Joop: wat jij nodig hebt is een fulltext search in boolean mode. Zoek daarop in het MySQL manual.

Reageren