Hoi,

Ik ben sinds een maand of 2 met php bezig en heb tot nu toe de volgende website gefabriceerd:

www.oefenwedstrijdonline.nl

Een website o.a. voor het plaatsen van oproepen voor oefenwedstrijden. Momenteel nog alleen voor Honk- en softbal maar misschien in de toekomst ook voor andere sporten.

Hoor graag wat jullie ervan vinden!
Sorry Balletje, maar ik snap het niet. Wat betekent dat: het plaatsen van oproepen voor oefenwedstrijden?
Hoi Jan,

In de honk- en softbal wereld is het gebruikelijk voorafgaand aan het seizoen oefenwedstrijden te spelen, zoals dat bij zoveel sporten gebeurd.
Tot voor kort (:)))) was er geen website waar wedstrijdsecretarissen naar toe konden gaan om in contact te komen met andere verenigingen om oefenwedstrijden af te spreken. Alles ging nog via de mail of via de telefoon.

OefenwedstrijdOnline biedt nu wel de mogelijkheid om de gegevens van de teams en de gewenste data van de te spelen oefenwedstrijden op internet te plaatsen waar andere verenigingen weer op kunnen reageren. Bovendien ontstaat er zo gelijk een database met vele ingeplande oefenwedstrijden zodat mensen ook bij deze wedstrijden kunnen gaan kijken.

De website is HTML-technisch slecht. Maar dat is niet zo raar als ik kijk naar de bron van de website:

<meta name="generator" content="Microsoft FrontPage 4.0">

Verder mag het marketingtechnisch gezien allemaal beter grafisch (visueel) ondersteund worden. Kleine visuele elementen onderbouwen het systeem van de website. Nu is het allemaal erg plain en tekstueel en dus saai en onoverzichtelijk.

Zoekmachinetechnisch ook niet erg goed, kijk maar naar de pagerank van 0, en natuurlijk naar de slechte HTML (en vele andere dingen omtrent SEO).

Met een aantal verbeteringen kun je de site behoorlijk verbeteren, al vind ik dat het nog steeds de uitstraling heeft van een -mijn eerste website-.
M.b.t. de uitstraling van de site heb je eigenlijk wel gelijk. Hier ga ik mee aan de slag.
Ik was eerlijk gezegd in eerste instantie al blij dat ik het voor elkaar kreeg om de site te laten werken. Maar goed, nu een stapje verder.

Over het HTML technisch slecht zijn, zou ik wel graag wat voorbeeld willen horen. Alleen zeggen dat het slecht is omdat het met Frontpage gemaakt is, vind ik een beetje te gemakkelijk. OK, Frontpage heeft zijn makken, maar dat hebben andere programma;s ook.
Bekijk de HTML zelf eens en ordeel. Je gebruikt nested tables, font-tags, meerdere malen <html>, center-tags, geen doctype, plus je hebt 55 HTML parse errors.

OK, Frontpage heeft zijn makken, maar dat hebben andere programma;s ook.

Wie gebruikt er dan ook in godsnaam een programma voor dit soort dingen? Je biedt webdesign aan als bedrijf en je gebruikt Frontpage, dat kan toch niet?
Hum, ik heb de broncode via IE ook eens bekeken en zie idd wat je bedoeld. Volgens mij komt dit deels doordat ik van de meeste pagina's php bestanden heb gemaakt en die ook ge-include heb. Hierdoor komen tags als <html> meerdere malen terug. Had ik nog niet eerder bedacht.

Verder mag jij best vinden dat Frontpage niet kan, maar in een aantal gevallen maakt het leven voor mij in ieder geval regelmatig een stuk makkelijker.

Overigens is de website OefenwedstrijdOnline een geheel privé initiatief....
Leuke beginners site, het lijkt dat je php wel al een beetje door hebt, maar html en layout's, daar zul je toch nog aan moeten gaan werken, wil je een leuke interressante site maken. Die natuurlijk, zoals iedereen wil, veel mensen zal gaan trekken.

Maar ga zo door, en mijn tip is dus ook probeer eens een keer een leuke layout te maken ;)

Reageren