beste,

ik heb een sql code gemaakt, en er zit een fout in. Helaas kan ik deze neit vinden!

Zouden jullie me kunnen helpen?

$sql = "INSERT INTO $mysql_table (username, paswoord, voornaam, tussenvoegsel, achternaam, email)

VALUES ('".$gegevens["profielnaam"]."', '".$gegevens["wachtwoord1"]."', '".$gegevens["voornaam"]."', '".$gegevens["tussenvoegsel"]."', '".$gegevens["achternaam"]."', '".$gegevens["email"]."')";

if(!mysql_query($sql)){ 
				mysql_error();
	exit();
}
mysql_error();

Welke error geeft die weer
Ik kan er geen fout in ontdekken. Wat geeft de mysql_error() en weet je zeker dat alle velden bestaan?
alle velden bestaan, en ik krijg geen mysql error, dat is juist het probleem.

$sql = "INSERT INTO $mysql_table (username, paswoord, voornaam, tussenvoegsel, achternaam, email)

VALUES ('".$gegevens["profielnaam"]."', '".$gegevens['wachtwoord1']."', '".$gegevens['voornaam']."', '".$gegevens['tussenvoegsel']."', '".$gegevens['achternaam']."', '".$gegevens['email']."')";

if(!mysql_query($sql)){
mysql_error();
exit();
}

enkele quotes in $gegevens['varnaam']
dit werkt ook niet,

hij geeft geen fout, maar er komt ook niks in de database :s
print de query eens naar het scherm en post dan eens een voorbeeld hier als je wilt...

en probeer eens zoiets:
if(!mysql_query($sql)){
mysql_error();
exit();
}

else
{
print 'Alles lijkt goed te gaan, maar dat gaat het niet!';
}
Als ik me niet vergis, vul je niks in bij username en paswoord! Je value en je insert in je sql zijn totaal verschillend!

Je moet dus bij VALUES, profielnaam veranderen in username
En wachtwoord1 veranderen naar paswoord

ff voorbeeldje:
sql = "INSERT INTO $mysql_table (username, paswoord, voornaam, tussenvoegsel, achternaam, email)

VALUES ('".$gegevens["username"]."', '".$gegevens['paswoord']."', '".$gegevens['voornaam']."', '".$gegevens['tussenvoegsel']."', '".$gegevens['achternaam']."', '".$gegevens['email']."')";

if(!mysql_query($sql)){
mysql_error();
exit();
}

Zo zou het moeten werken, denk ik, Succces ;)

Reageren