ik heb een site gemaakt waar ze een tabel nieuws hebben. je kunt handmatig de berichten verwijderen. alleen dat doet niet iedereen. de database is nu zo vol aan het raden met veel berichten er in. heeft iemand een stukje code hoe je een bericht na een aantal maanden automatisch kunt laten verwijderen. want mij wilt het niet lukken.
vast bedankt,
Een database zit niet zo maar vol hoor, daar kunnen wel een paar honderd miljoen records in. MySQL-tabellen kunnen tot (maximaal?) 16 TB groot worden (afhankelijk van besturingssysteem), een database met 10 tabellen kan dus 160 TB groot worden. Daarnaast kun je tabellen over meerdere servers uitsmeren, dan is de omvang onbeperkt.
Het probleem zat eerder zijn dat je onvoldoende schijfruimte hebt...
is weet wel dat een database super groot kan worden. maar je wilt toch wel een beetje overzicht houden en geen kilometer was lijst aan berichtjes denk ik zo dan.
maar ik ga in idd geval wel met de tips die hier boven gegevens zijn aan de slag.
Waarom wil JIJ het overzicht houden? Dat kan je database i.c.m. je PHP-script toch voor je doen? Met een juiste WHERE-clausule kun je alle berichten van de afgelopen x dagen ophalen. Dat er dan nog een meer (lees: oudere) berichten zijn, daar zie je niets van.