Ik heb jullie raadt nodig op deze pagina. Natuurlijk is het ieders voorkeur, maar wat is het beste?:
-Div[content] een height en width meegeven en dan overflow: auto; meegeven
-div[content] alleen een horizontale scroll meegeven en verticaal gewoon laten zoals het nu is, zodat de pagina gewoon lang wordt als er veel tekst op komt.
- ...?

Wat vinden jullie/wat raden jullie aan?
persoonlijk vind ik een scroll balk in een div nogal lelijk.
soms kan je er ook niet omheen maar dat terzijde.

Ik zou iig voor optie 2 gaan.
Je kan ook en min-height op geven met css, dan word ie wel langer als de content te groot is, maar kan je zelf bepalen hoe groot het minimaal is.

Dan kan je ook een max-height opgeven, en dan overflow: auto; erbij.. Maar ik ben het mer Erik eens dat een scrollbalk in een div niet zo mooi is :)
Ik zou ook optie twee doen. Internet Explorer ondersteunt trouwens geen min- of max dacht ik.
Ja, alleen het probleem is dat de horizontale scrollbar niet komt waar ik hem wil hebben. Voeg maar eens overflow-x: auto; toe op de test1 pagina met Webdeveloper. De scrollbar komt niet onderaan waar ik hem wil hebben en de tekst verschuift ineens een stuk naar rechts. Hoe is dat dan op te lossen?
Ja vreemd. Als ik de margin-left op 0 zet klopt hij trouwens wel

div.content
{
margin-left:0px;
padding:1em;
overflow: scroll;
}
Het enige vervelende wat denk ik niet op te lossen is, is dat die scrollbar natuurlijk niet onderaan komt.

Maar ivm met verschillende resolutie en dat argument van Erik is het dus nietaan te raden om een height te geven?
Misschien met overflow: auto wel, die geeft dacht ik alleen een verticale scrollbar.

Ik vermijd met divs over het algemeen height, omdat ik dat een zwakke plek vind van CSS.
@ Jan

Ik heb een ook Div met een height
dan heb je iig een minimale lengte.

Is er een andere manier? dat je de height minimaal kan instellen en als er meer tekst in staat dat het langer wordt?
(dat in IE en FF) werkt?
@ Erik, je zou een div kunnen maken die je naar links float, met een breedte van 0 en de hoogte die je minimaal wilt hebben. Dan daaronder een clearer div, zodat hij de hoogte van je container div oprekt tot de minimale waarde. Zodra je tekst langer wordt, zal de container mee gaan rekken.

Dit verzin ik ter plekke hoor, ik zou het moeten testen.

Reageren