Het is hier waarschijnlijk al eens aan bod gekomen, maar toch ga ik de vraag eens opnieuw stellen,
nu in verband met layouts ipv scripts.

Op Webhostingtalk & TBForum en waarschijnlijk nog vele andere zie ik regelmatig layouts te koop.. Mag je dit zomaar, of moet je hiervoor ingeschreven zijn en een KvK nummer hebben? (België: BTW nummer dan)
Of mag dit dan weer wel, zolang je niet dagelijks vanal zit te verkopen? Iedereen mag toch goederen aanbieden via 2dehands websites, dus zoiets mag ook zomaar? Of mis ik hier iets?

Bedankt :)
Als jij je eigen auteursrecht wilt verkopen aan iemand anders dan is dat prima.

Echter kan je als particulier geen btw/kvk neerleggen. Dus veel bedrijven zullen geen handel met je willen betrekken omdat ze hun uitgaven dan niet kunnen verantwoorden. Tevens kunnen ze geen btw terugvragen.

Het word ook wel als zwart-werken gezien. Want jij kan ook niet aan de belastingdienst vertellen waar je dat geld vandaan heb gehaald.
Dus moet je wel best een KvK/BTW nummer hebben..
Maar het moeilijke is, ik ben niet van plan om veel te verkopen, dus eerst maar eens opzoeken of het dat allemaal wel waard gaat zijn.. Bedankt Arjan :)
Arjan Kapteijn schreef op 05.01.2006 16:24
Het word ook wel als zwart-werken gezien. Want jij kan ook niet aan de belastingdienst vertellen waar je dat geld vandaan heb gehaald.
Zwartwerken is wat anders dan werken zonder KvK-inschrijving of btw-nummer. Meer informatie hierover kun je krijgen bij de KvK en de Belastingdienst. Zij weten het naadje van de kous.
Als je het moet uitleggen zeg je gewoon: Ik gaf hem de lay-out, en hij is gewoon een gulle gozer =p...
in belgie moet je een omzet van 14000€ per jaar hebben denkek om je BTW nr te behouden ... weet niet hoe het in nederland is, maar zal ook wel zoiets zijn.
Aan die omzet kom ik al zeker niet.... Ik was aan het denken aan 1-2 layout per maand, gewoon een klein extraatje drinkgeld, aangezien ik nog student ben... :) Verder wil ik me ook niet professioneel gaan bezighouden oid..
Gewoon 'onder tafel' doen. Oftewel zwart. Wat jij wil wordt niemand rijk van.
Grinnnnnnnnnn..... bij mijn weten heb je een belastingvrije som die je mag verdienen dus m.a.w. je hoeft hier geen belasting over te betalen.
Hoeveel dit precies is weet de belastingdienst exact.

Voor het inschrijven van een bedrijfje (bijv. eenmanszaak) is het zelfs verstandig dit pas te doen wanneer je ongeveer zoveel verdient dat je boven dit bedrag komt anders gezegd kost het je alleen maar geld omdat je bijv. je jaarrekeningen etc. moet deponeren bij de KvK e.d..

Mijn advies is gewoon even in de gaten houden hoeveel je op jaarbasis gaat verdienen en of dit uit kan met de belastingvrije som.
@Lissy: Dat zei ik toch ook al....;-) (lol)
Met iets andere woorden, okee..
Helemaal waar SanThe maar je weet ik mag graag "zeuren" (LOL) :-P

Reageren