Ik zoek een scriptje om een directory te beveiligen, ik wil foto's opslaan in een bepaalde directory die niet zomaar bekeken kan worden, ik wil de foto's op een (.php) pagina laten zien maar dan bv alleen voor leden die ingelogt zijn. ik wil dus eigenlijk dat alleen m.b.v. een scriptje de foto'suit een bepaalde directory kan laten zien.
Wie kan me hierbij helpen?
Al vast bedankt,
header("WWW-Authenticate: Basic realm=\"Enter username and password to proceed\"");
header("HTTP/1.0 401 Unauthorized");
echo "<h1>Authentication failed</h1>Je hebt geen rechten tot deze pagina.";
}
else
{
echo "Dit krijgt de gene te zien wanneer de username en password goed ingevuld zijn.";
exit;
}
// hetzelfde script met meerdere gebruikers en wachtwoorden
error_reporting(E_ALL);
$auth = false;
echo '<center><h1>Authentication failed</h1>Username and Password required<br><br>Private Section !!!</center>';
exit;
}
echo 'hier de pagina die je aan de users wil laten zien';
// Dit is hetzelfde maar dan vanuit een database alles halen
if ($_SERVER["PHP_AUTH_USER"] != "USERNAME" || $_SERVER["PHP_AUTH_PW"] != "PASSWORD") vervangen we dan door een hele lap tekst:
<?php
//standaard verbinden met db e.d.
$result = mysql_query("SELECT FROM users WHERE username='".addslashes($_SERVER['PHP_AUTH_USER'])."' AND password='".md5($_SERVER['PHP_AUTH_PW'])."'") or die(mysql_error());
if(mysql_num_rows($result) == true){
?>
// Include deze pagina in pagina's die alleen door members bekeken mogen worden, meteen bovenaan!!!
// De functie die ervoor zorgt dat wanneer je niet je naam en password hebt ingevoerd
// je niet verder komt.
function fout()
{
return "<h1>Error</h1>\n<p>Access denied!</p>\n";
}