Ik ben op zoek naar een script dat per dag een andere pagina weergeeft, ik zat eerst te denken aan een soort van random image maar zodra je dan de pagina refresht komt er weer een ander plaatje (pagina) dus dat is niks, er moet dus echt elke dag een andere pagina willekeurig uit een map getoont worden, kan dus ook zijn dat 2 dagen achter elkaar 2x dezelfde pagina komt.
Iemand zo'n script?
Ik ben er zelf niet echt goed in om zelf iets te fixen met database ofzo...
?
Onbekende gebruiker
06-01-2006 20:10
Ik heb wel eens een pagina gemaakt die elke dag een andere horoscoop liet zien (dus ook niet meer per refresh) in plaats van tekst kan je dan ook wel een redirect zetten dus ik zal ff proberen om me het script te herrinnere:p
Als je wilt dat die afbeelding voor elke bezoeker hetzelfde is, raadt ik je aan om met een db te werken met SQL. Bij de 1e bezoeker van een dag zet je de waarde in de database, met een tijdfunctie erbij.
En verder controleer je of de dag waarop die is geset voorbij is, en zo ja, dan opnieuw 1 kiezen.
?
Onbekende gebruiker
06-01-2006 20:15
volges mij was dit men horoscoop script, je kan het aanpassen om te redirecten !
mysql_query("DELETE FROM horoscoop WHERE datum2<'".date("Ymd")."'");
$sterrenbeeld = array("boogschutter","steenbok","waterman","vissen","ram","stier","tweeling","kreeft","leeuw","maagd","weegschaal","schorpioen");
echo "<table width=\"524\" cellpadding=\"0\" cellspacing=\"0\" border=\"0\">";
$aantaltotaal = mysql_num_rows(mysql_query("SELECT * FROM horoscoop WHERE datum='".date("d-m-Y")."'"));
if(!empty($aantaltotaal))
{
$pakhoroscoop = mysql_query("SELECT * FROM horoscoop WHERE datum='".date("d-m-Y")."'");
$hor = mysql_fetch_assoc($pakhoroscoop);
echo "Horoscopen.<br><br>";
for($i = 0; $i < count($sterrenbeeld); $i++)
{
$horoscoop = $sterrenbeeld[$i];
echo "
<b>".ucfirst($sterrenbeeld[$i])."</b> ".date("d-m-Y")."<br>
".nl2br($hor[$horoscoop])."<br><br>";
}
}
else
{
echo "Er is zijn nog geen horoscopen toegevoegd voor vandaag.";
}