ik heb een scrit nodig dat als een account 2 maanden niet gebruikt is gedelete word uit de database.

Ik dacht zelf aan zoiets (er staan vas 100 fouten in maar das bijzaak :P) (ik weet niet wat het php command is om iets uit mysql te deleten dus heb ik er maar DELETERIJ van gemaakt :P)

mysql_query("UPDATE `[users]` DELETERIJ WHERE (`date' = (huidige tijd - 2 maaden));

zoiets leek me wel handig... (als het mogelijk is dan :P)
je moet ipv van update gewoon deleten dus bv
DELETE FROM leden
WHERE Active= 0 ;
Waarom gebruiken jullie allemaal backticks? Niet doen!
En die [ en ] horen ook niet thuis in een query...

date is overigens een gereserveerd woord, daar kun je beter een andere naam voor bedenken. In MySQL geeft het geen problemen, maar andere databases slikken dit echt niet. Leer jezelf een juiste variant van SQL aan, dan kun je nog eens met andere databases aan de slag gaan.
je ka,n gewoon zoals k het voorbeeld gegeven heb maar ipv active de datum - 2 maand zoals pieter ongeveer aangaf.
Is een beetje afhankelijk van welke gegevens je bijhoud in de database...

Hou je bij waneer een gebruiker voor het laatst heeft ingelogd, of de website heeft bezocht? Wellicht komt hij nog wel op de websites maar is hij niet ingelogd?
Maakt dat veel uit dan? Het gaat er toch om dat hij het account niet meer gebruikt?
ok... ff kijken hoe ik die 2 maanden er af moet halen:P
Als ik het goed bergrijp moet dit werken:

mysql_query("DELETE * FROM `users` WHERE (datum, INTERVAL 2 MONTH) < NOW()");

Dit is m'n laatste keer dat ik post :P Ik vond ergens anders dat dit ook moet werken :P

mysql_query("DELETE FROM `gebruikers` WHERE `laatstexonline`-60*60*24*62 < NOW()");

dus thx all :) (dit vond ik na het intypen van een gedeelte van het script van mn vorige post :P)

Reageren