Ik zie voornamelijk zwart, een niets zegend menu. Waar gaat deze site over. Na heel wat klikken zie ik foto's.
-
=> Layout nogal kaal.
=> Je werkt met frames..

+
=> Snel

Hint:
Gebruik meerdere kleuren, hangt erg af van publiek, maar wat lichtere kleuren zij meestal toch aantrekkelijker. Probeer wat met afbeeldingen te werken.
Bijvoorbeeld een achtergrond plaatje ofzo..
- Ander lettertype
- Andere lay-out
- Welkomsttekst
- Je login-systeem goed maken... Ik heb nu zonder in te loggen een map kunnen maken...
- Een logo maken
- Usbility-test uitvoeren
- Meer content toevoegen

Nog even over je loginsysteem:
Ik druk op inloggen, druk zonder iets in te vullen op de submit-knop en ben ingelogd... Ook als er iets fout is ingevuld zie ik de opties die alleen voor leden gelden...
Zover had ik niet eens getest :D

@Jip: Usibility test.. Waar/Hoe/Waarmee doe jij die?
Lijkt me namelijk handig. Of heb je gewoon een checklist ofzo...
Okee, daar gaan we weer.
Is dit een hype ofzo?!
<td valign=top><!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.0 Transitional//EN">

<HTML>
<A HREF="

Html tag die opeens beginnen en weer eindigen. (...) Laat maar. Je weet wat ik bedoel...
Willem-Jan schreef op 06.01.2006 14:08
Zover had ik niet eens getest :D

@Jip: Usibility test.. Waar/Hoe/Waarmee doe jij die?
Lijkt me namelijk handig. Of heb je gewoon een checklist ofzo...

Usability-test voer je eerst met je zelf uit, zo kun je er al foutjes uithalen. Daarna kies je 5 tot 8 testpersonen, waarmee je dezelfde test uitvoert. Een goede usability test duurt zo'n anderhalf à twee uur. Je moet de testpersonen niet helpen, alleen toelichting geven bij vragen/opdrachten. Laat de testpersonen niet allemaal tegelijk testen, maar 1 voor 1... Je kunt het het best in een ruimte uitvoeren waar je niet snel wordt afgeleid, en waar een computer aanwezig is...
Zit jij toevallig op de Haagse Hogeschool?

Daar hebben ze toch zo'n testlab? (Als enige in NL)
Haha, je kan ook thuis in een apparte kamer gaan zitten :P (is het gemakkelijkst met een laptop, anders moet je zo'n hele systeemkast enz.. verplaatsen)
Maar Jip, is het dan niet handig om het direct in verschillende browsers te laten testen, je wilt toch ook dat je site (redelijk) goed crossbrowser werkt!
Dank voor de tips en hint. Deze zal ik meenemen in het verdere ontwikkelen van de site..:)

Reageren