Als je de volgorde bedoeld van een bepaalde kolom heb je natuurlijk niets meer dan oplopend of aflopend. Verder kan je wel RAND() gebruiken. Zie daarvoor http://www.phphulp.nl/php/tutorials/3/104.
Oh.. en.. je voorbeeldquery is hartstikke fout, of je id is niet uniek, want: max 30 waar id = $id.. ;)
:P
ik zie het maar de id bij mij is een relatie_id dus er zitten meerdere in een tabel, ach je snapt wat ik bedoel,
dus oplopend- aflopend-alfabet een random selectie en als je niks invult gaat hij van boven naar onder
willekeurige volgorde:
SELECT * FROM tabel ORDER BY RAND();
van boven naar onder (voor jou standaard):
SELECT * FROM tabel ORDER BY relatie_id
van onder naar boven:
SELECT * FROM tabel ORDER BY relatie_id DESC
Wanneer je iets op alfabet wilt laten sorteren gebruik je ipv relatie_id bijvoorbeeld naam (je kunt natuurlijk alleen alfabetisch sorteren op letters en niet op cijfers).
Wanneer je iets op alfabet wilt laten sorteren gebruik je ipv relatie_id bijvoorbeeld naam (je kunt natuurlijk alleen alfabetisch sorteren op letters en niet op cijfers).
Hier ben ik het niet mee eens, als je het op getallen wilt laten sorteren doe je gewoon ORDER BY kolom_met_getallen en ASC of DESC. Dat werkt wel.
Wat ook werkt is natuurlijk ORDER BY kolom1 ASC, kolom2 DESC.
Stomme vraag, maar hoe zeg je dat je maar 1 bericht uit je database wilt halen? Stel ik heb 10 nieuwsberichten maar ik wil alleen maar het derde nieuwsbericht laten zien.