Werkt er iemand met mecury mailserver en wil die persoon het mij uit gaan leggen hoe ik hier aanpassingen of hoe het werkt want op internet vind ik niet echt een beschrijving van mecury mailserver.

Alvast bedankt!!!
Ik gebruik Mercury wel, maar ik kan je onmogelijk alle instellingen gaan uitleggen. Dat programma is vrij uitgebreid.

Wel heeft er in (ik denk) de ComputerTotaal ooit eens een artikel gestaan over hoe je Mercury instelt. Het lijkt me het verstandigst als je zelf de help-bestanden doorleest die met het programma worden meegeleverd.

Het belangrijkst om te configureren is in ieder geval de core module onder Configuration > Mercury core module en de MercuryS SMTP Server onder Configuration > MercuryS SMTP Server. Bij die laatste let je vooral op de Connection Control, die zet je zo strict mogelijk (als je in dat venster op de knop 'Help' drukt, krijg ook veel informatie over wat de instellingen zelf inhouden. Bij andere vensters werkt dit uiteraard ook).

Hoop dat je er een beetje uitkomt zo. Let wel op dat je wellicht van je ISP geen mailserver mag draaien. In dat geval moet je de instellingen bij Connection Control zo aanpassen dat alleen jij kan mailen. Test ook even met een online portscanner of je 'te zien bent' op internet.
dank je probeer binnekort er mee te gaan werken.
alvast bedankt!!

Reageren