Snap nie. Ik heb een img tussen de <a> tags staan als een link. Nu wil ik er een border omheen. Staat er al omheen. Maar in die standaard blauw / paars kleuren. Ik heb in m'n css gewoon staan:

a:link, a:visited {
color : #F26100;
border-color : #F26100;
text-decoration : none;
}

a:hover {
color : #595959;
border-color : #595959;
text-decoration : underline;
}

Maar hij pakt 'm in IE niet. En in FF weer wel! Grrr. Hoe doek dat? Class? Of CSS aanpassen?

Beetje niet PHP, I know, maar tis zo easy. Kom er alleen niet uit en gelukkig beheersen de meeste mensen hier ook goed CSS :-). DANK!
Moet je in IE niet eerst een border dan meegeven?

border: 2px solid #F26100;
color : #F26100;
border-color : #F26100;
text-decoration : none;
}

a:hover {
color : #595959;
border-color : #595959;
text-decoration : underline;
}

img {
border: 0px;
}
In IE en FF is zijn de links toch precies hetzelfde? Enige verschil is dat de header niet doorloopt in FF.
Kasper schreef op 19.01.2006 16:08
In IE en FF is zijn de links toch precies hetzelfde? Enige verschil is dat de header niet doorloopt in FF.

Ja ik snap er ook geen anus van. Maar goed. Ik heb wel border: 0px gedaan bij IMG. Tis goed zo! Nog bedankt.
Bij mij ziet je voorbeeld er hetzelfde uit in IE en FF
en ik zie niks, alleen Oeps... :-/
*shit weer dubbele post...*
Michiel Haverlag schreef op 19.01.2006 16:12
Ja ik snap er ook geen anus van. Maar goed. Ik heb wel border: 0px gedaan bij IMG. Tis goed zo! Nog bedankt.

Heel simpel: images met een hyperlink er omheen krijgen een blauw randje van IE. Als je dus de randen van een img altijd op 0 zet, is ie in alle browsers weg.

Wil je de hyperlinks in alle browsers randen geven met verschillende kleuren, zou je zoiets kunnen doen:

border: 2px solid blue;
}

a:hover, a:active {
border: 2px solid red;
}

img {
border: 0px;
}

Reageren